Show simple item record

dc.contributor.advisorKalēja-Gasparoviča, Daiga
dc.contributor.authorSkrastiņa, Anita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:45Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:45Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61759
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37648
dc.description.abstractBakalaura darba autores Anitas Skrastiņas temata „Bērnu ritma izjūtas sekmēšana vizuālās mākslas un mūzikas integrētajās nodarbībās pirmsskolā” izvēli noteica nepieciešamība ne tikai teorētiski, bet arī praksē pirmsskolā veidot līdzsvarotas, uz ritma izjūtas sekmēšanu orientētas nodarbības. Tas kļuva aktuāli strādājot pirmsskolas izglītības iestādē, ikdienā vērojot bērnus. Gūstot praktisko pieredzi darbā ar bērniem, tika secināts, ka bērniem māksla ir valoda. Katrs bērns caur mākslu izpaužas tikai sev raksturīgā, unikālā veidā, kas atspoguļojas krāsās, līnijās, formās, ritma izjūtā. Bakalaura darbā ir 3 nodaļas un 10 apakšnodaļas. Pētījuma pirmajā, teorētiskajā daļā tiek aplūkots: •Pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūta; •Ritma izjūta un tās sekmēšana; •Pirmsskolas vecuma bērnu psiholoģiskais raksturojums; •Vizuālās mākslas un mūzikas integrētās nodarbības. Otrajā, praktiskajā daļā, pētīta 5 - 6 gadus vecu bērnu ritma izjūtas sekmēšana vizuālajā mākslā pirmsskolā, kur mūzika ir līdzeklis, lai bērni pastiprināti uztvertu un izjustu ritmu. Veikts empīriskais pētījums 2 posmos, pedagoģiskā novērošana, nestrukturēta intervija ar bērniem, bērnu darbu analīze un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma laikā bērniem tika piedāvātas ritma izjūtu sekmējošas rotaļas, analizētas spējas imitēt/attēlot dzirdēto ritmu, variēt un rast ritmu un spējas nolasīt ritmu. Pētījuma rezultāti liecina, ka ritma izjūta tiks sekmēta, ja vizuālās mākslas un mūzikas integrētajās nodarbībās regulāri piedāvās un organizēs ritma rotaļas, izmantos mūziku un mūzikas instrumentus kā līdzekli, kā arī ievēros bērna individuālās attīstības īpatnības izvirzot uzdevumus. Darbs sastāv no 68 lpp., 6 attēliem, 10 tabulām, 6 pielikumiem, 58 izmantotajiem literatūras avotiem. Atslēgvārdi: vizuālā māksla, mūzika, ritma izjūta, pirmsskola
dc.description.abstractThe title of bachelor’s thesis “The furtherance of children's sense of rhythm in integrated visual arts and music lessons in pre-school” Anita Skrastina was chosen, because of necessity not only theoretically, but also in practice to develop lessons, that are balanced and based on furtherance of children's sense of rhythm in pre-school. This theme became urgent, during the teaching in pre-school educational institution and daily making the observation of children. Gaining the practical expierence in the work with children, it might be concluded, that for the children the art is a language. Using the art, every child can express onself in his own way, that may be reflected in the colors, lines, shapes, sense of rhythm. The paper provides 3 chapters and 10 subchapters. In the first, theoretical, part of research has been discussed: 1.The sense of rhythm of the pre-school children. 2.The sense of rhythm and it's furtherance. 3.The psychological characterization of the pre-school children. 4.The integrated visual arts and music lessons. In the second, practical, part has been researched in pre-school the furtherance of 5-6 years old children's sense of rhythm in visual arts, where the music is an aid, which would help to receive and feel the rhythm more deeply. There has been done the empirical research in 2 parts, the educational observation, the non-structural interviews with the children, the analysis of children's works and the analysis of research's results. During research, the children were invited to play games that could further the sense of rhythm, there were analysed abilities to imitate/represent the rhythm which was heard, to vary and discover the rhythm and abilities to read the rhythm. The results of research are displaying, that sense of rhythm will be further, if in the integrated visual arts and music lessons there will be offered and organized rhytm games, the music and the instruments would be used as an aid, and during the instruction of tasks, to take account of the peculiarities of children's individual development. In total there are 68 pages, 6 pictures, 10 tables, 6 supplements, 58 the bibliography and the list of sources. Keywords: visual arts, music, sense of rhythm, pre-school
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectvizuālā māksla
dc.subjectmūzika
dc.subjectritma izjūta
dc.subjectpirmsskola
dc.titleBērnu ritma izjūtas sekmēšana vizuālās mākslas un mūzikas integrētajās nodarbībās pirmsskolā
dc.title.alternativeThe furtherance of children's sense of rhythm in integrated visual arts and music lessons in pre-school
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record