Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespēja pirkstiņu rotaļās
Author
Rimeiķe, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma – “Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespēja pirkstiņu rotaļās”. Pētījuma mērķis – pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespējas pirkstiņu rotaļās. Pētījums sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas dažādu autoru atziņas par valodas un runas attīstību, kā arī vārdu krājuma paplašināšanās nosacījumiem jaunākajā pirmsskolas vecumposmā (D. Nītiņa, S. Tūbele, Ļ. Vigotskis, M. Kūle, R. Kūlis, D. Lieģeniece, I. Nazarova, I. Freimane, I. Freiberga). Sniegts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu runas un valodas attīstības raksturojums, un atklātas pirkstiņu rotaļu izmantošanas iespējas vārdu krājuma paplašināšanā (T. Zīriņa, G. Svence, B. Brice, I. Miltiņa, D. Markus, V. Kalniņa, Dz. Skrube). Empīriskajā daļā ir atklātas vārdu krājuma paplašināšanās iespējas pirkstiņu rotaļu izmantošanas procesā jaunākajā pirmsskolas vecumposmā. Ir sniegts pētījuma metodoloģiskais pamatojums un pētāmās grupas raksturojums. Tika izmantotas empīriskās pētīšanas metodes – novērošana, pārrunas, kā arī atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, pētīta bērnu vārdu krājuma paplašināšanās iespēja pirkstiņu rotaļu izmantošanas procesā, ir apkopoti pētījuma rezultāti. Pētījumā izvirzītā hipotēze apstiprinājās – pirkstiņu rotaļas paplašina bērnu vārdu krājumu, ja pieaugušais tās izvēlas atbilstoši bērna interesēm, vajadzībām, pieredzei, kā arī starp pedagogu un bērnu notiek pozitīvi emocionāla sadarbība. Darbam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas, 10 attēli, 5 tabulas, secinājumi, priekšlikumi, 56 izmantotās literatūras avoti, 4 pielikumi. Darba apjoms – 57 lpp. The theme of the bachelor’s paper is “Possibility to improve vocabulary of the youngest preschool age children in finger games”. The aim of research is – to study possibilities of how to improve vocabulary of the youngest preschool age children in finger games. The research consists of theoretical and empiric part. The theoretical part analysis views of different authors about language and speech development, and conditions of vocabulary improvement in the youngest preschool age period (D. Nītiņa, S. Tūbele, Ļ. Vigotskis, M. Kūle, R. Kūlis, D. Lieģeniece, I. Nazarova, I. Freimane, I. Freiberga) as well. It provides characterization of speech and language development of the youngest preschool age children and reveals possibilities of usage of finger games to improve vocabulary (T. Zīriņa, G. Svence, B. Brice, I. Miltiņa, D. Markus, V. Kalniņa, Dz. Skrube). The empiric part deals with possibilities of vocabulary improvement in usage process of finger games in the youngest preschool age group. There is given a methodological foundation of research and characterization of the group to be researched. There were applied empiric research methods – observation, discussions, and reflected practical work with children as well, possibility of vocabulary improvement in usage process of finger games researched, and the research findings are summarized. For the research set hypothesis has been proved – finger games improve children vocabulary, if an adult chooses them, according to the children interests, needs, experience, and there is a positive emotional cooperation between an educator and a child as well. The paper has the following structure: introduction, 2 parts, 10 images, 5 tables, conclusions, suggestions, 56 used literature sources, 4 supplements. The paper includes – 57 pages.