Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšana rotaļās
Автор
Levicka, Žanna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Augstkalne, Dace
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba nosaukums: vidējā pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūtas sekmēšana rotaļās. Darba autore: Žanna LEVICKA Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un pētīt ritma izjūtas sekmēšanas iespējas rotaļās vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām: 1.Darba pirmajā daļā autore pēta ritma izjūtas skaidrojumus, tipus un to nozīmi mākslā un ietekmi uz cilvēkiem un apkārtējo vidi (Zirdziņa 1995; Viljamsone 2005; Strižaks 2005; Piažē 2002). Mūsdienu pirmsskolas vecuma bērnu ritma izjūta, tā ciešā saistība ar muzikalitāti un nozīme tālākajā attīstībā tika analizēta izpētot pieejamos literatūras avotus (Butakova 2009; Svence 1998). 2.Darba otrajā daļā autore izklāsta pētījuma metodes izvēli, novērtē dalībnieku ritma prasmses pētījumā sākumā un beigās, balstoties uz individuāliem novērošanas rezultātiem. Kopumā, pētījumā izvirzītā hipotēze tika apstiprināta un iegūtie rezultāti secina, ka pareizi un mērķtiecīgi atlasīts rotaļu komplekss veicina uzlabojumus ritma attīstībā, kā arī sekmē bērnos pārliecinātību un drošības sajūtu saskarsmē ar vienaudžiem. Atslēgas vārdi: RITMA IZJŪTAS ATTĪSTĪBA, RITMS ROTAĻĀS, PIRMSSKOLAS VECUMS Bakalaura darba apjoms: 54 lpp, 4 tabulas, 2 pielikumi, izmantoti 68 literatūras avoti. Darbu var lietderīgi izmantot: Pirmsskolas izglītības pedagogi, studenti un vecāki. Theme of the research: Development of individual sense of rhythm in preschool-age children in play Author: Zanna LEVICKA Research aim: To theoretically analyse and evaluate the development of individual sense of rhythm in preschool-age children in play. The research is divided in two parts: 1.In the first part of this study, the author studies definitions, types of the sense of rhythm, its significance in arts and the impact it has on human and the environment (Zirdziņa 1995; Viljamsone 2005; Strižaks 2005; Piažē 2002). The sense of rhythm in modern preschool-age children, its close link with musicality and the developmental role was explored analysing available resources of literature (Butakova 2009; Svence 1998). 2.In the second part of this study, the author outlines justification of the research method chosen, assesses levels of rhythmic skills in the sample pre- and post-observation, in accordance with the results of individual performance. The research hypothesis was confirmed and the results suggest that accurately and skillfully selected play activity contributes to improvements in the development of rhythm, as well as facilitates self-confidence and sense of security. Key words: DEVELOPMENT OF SENSE OF RHYTHM, RHYTHM IN PLAY, PRESHOOL-AGE Research structure: 54 pages, 4 tables, 2 appendixes, 68references. The research can be used by: Childcare professionals, students and parents.