Show simple item record

dc.contributor.advisorAugstkalne, Dace
dc.contributor.authorGrigule, Linda
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:50Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:50Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61799
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37656
dc.description.abstractBakalaura darba tēma: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu kustību attīstības sekmēšana kustību rotaļās. Pētījuma mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu kustību attīstības sekmēšanas iespējas kustību rotaļās. Atslēgas vārdi: kustība, kustību rotaļas, attīstība. Pētījums sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas un empīriskās daļas. Teoretiskajā daļā tika analizēta pedagoģiski psiholoģiski zinātniskā literatūra par kustību attīstību un nostiprināšanu, bērnu attīstības raksturojumu, kustību sekmēšanas iespējām kustību rotaļās, izmantojot pedagogu un psihologu (A.Šponas, R. Ļesņičijas, G. Svences, V. Krauksta, I.Elnebijas, V.Golubinas, S.Volmešes, D. Dzinteres, I. Stangaines, I. Korotkova, A. Kuzņecovas, R. Karlovskas) atziņas. Empīriskajā daļā pētītas kustību rotaļas izmantošanas iespējas kustību nostiprināšanai vecākajā pirmsskolas vecumā. Tika izmantotas sekojošas empīriskās metodes: pedagoģiskā novērošana, organizēta pedagoģiskā darbība ar bērniem, pārrunas un analizēti pētījuma rezultāti. Pētījuma gaitā tika piedāvātas kustību rotaļas pamatkustībās, kurās vērojams zemāks attīstības līmenis, analizēta piedāvātās kustību rotaļas ietekme uz pamatkustību attīstību vecākās grupas bērniem. Pētījuma iegūtie rezultāti liecina, ka piedāvājot bērnu vecuamposmam, interesēm atbilstošas kustību rotaļas un regulāri praktizējot tās, tiek sekmēta bērnu kustību attīstība. Kustību rotaļas palīdz mācību procesu padarīt emocionālāku un produktīvāku, jo rotaļa noder gan kā fiziskās un tehniskās apguves līdzeklis, gan arī kā uzmanības aktivizēšanas un bērnu emocionalitātes kāpināšanas līdzeklis. Pētījuma izvirzītā hipoteze apstiprinājās – kustību rotaļas sekmē bērna kustību attīstību, ja pedagogs izvēlas kustību rotaļas atbilstošas bērna vecumam, vajadzībām un interesēm, kā arī tās tiek apgūtas dažādos apstākļos, izmantojot daudzveidīgu inventāru. Pētījumam ir šāda struktūra: ievads, 2 nodaļas, 4 attēli, 4 tabulas, secinājumi, izmantotā literatūra un avoti, 6 pielikumi, darba apjoms 47 lapas.
dc.description.abstractBachelor theme is: The development of movement for children of preschool age in motion games. The aim of the research: to study the possibilities of basic movement development of preschool children in motion games. Keywords: movement, motion games, development. The research consists of two parts: the theoretical part and emirical part. The theoritical part analayzes the pedagogical psyhological literature on the development and consolidation of movements as well as motion games using by teachers and psychologists (A.Šponas, R. Ļesņičijas, G. Svences, V. Krauksta, I. Elnebijas, V.Golubinas, S.Volmešes, D. Dzinteres, I. Stangaines, I. Korotkova, A. Kuzņecovas, R. Karlovskas) qoutes. The empirical part examines the possibilities of strenghtening the movement in the preschool age in motion games. The following empirical methods were used: observation, pedagogical actions with children, disscusions, reflection and analayze of the results. The hypothesis of the research was confirmed – motion games promote the development of the children movements if the teacher chooses the motion games of according to the age of children. Children learn in different circumstances using a variety of equipment. Conclusion: Motion games can be successfully used to strengthen movement skills and develop physical characteristics for preschool children. Motion games makes the learning process more emotional and productive because the games is useful both as a physical and technical training. Motion games are useful for activate the attention and enhancement emotionality of children. Bachelor’s work consists of: introduction, 2 chapters, 4 images, 4 tables, conclusions, references and used sources, 6 appendices, work volume 47 pages.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectSkolas pedagoģija
dc.subjectkustību rotaļas
dc.subjectkustība
dc.subjectattīstība
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectaktivitāte
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu kustību attīstības sekmēšana kustību rotaļās
dc.title.alternativeThe development of movement for children of preschool age in motion game
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record