Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorMakejenoka, Dace
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:52Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:52Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61807
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37661
dc.description.abstractPētījuma darba nosaukums ,,Didaktiskās rotaļas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes veidošanai par skaitu un daudzumu.’’ Pētījuma mērķis - Teorētiski izpētītun praktiski pārbaudīt, kā daudzveidīgās darbības sekmē pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās attīstību. Pētījuma hipotēze - Vecākā pirmsskolas vecumabērnu matemātisko priekšstatu veidošanās par skaitu un daudzumu, pilnveidosies sekmīgāk, ja: procesā tiks izmantotas daudzveidīgas didaktiskās rotaļas, kas atbilst bērnu interesēm; rotaļas laikā tiks radīta pozitīva emocionālā gaisotne. Pētījuma uzdevumi:1. Analizēt pedagoģiskās un psiholoģiskās atziņas par pirmsskolas vecuma bērna matemātisko priekšstatu veidošanos.2. Apkopot pedagoģiskās atziņas par rotaļu un tās nozīmi bērnu attīstībā.3.Pētīt un analizēt pirmsskolas vecuma bērnu matemātisko priekšstatu veidošanās daudzveidīgās didaktiskajās rotaļās.4.Apkopot un analizēt iegūtos rezultātus. Didaktiskā rotaļa pētījuma laikā, ir kā praktiskā darbība, darbojoties bērniem tiek vieglāk apgūta izpratne par skaitli un skaitu veidošanos, kā arī matemātiskie priekšstati. Rotaļas piešķir dziļu jēgu un bērniem mācību saturs ir vieglāk uztverams, labāk saprotams, tādēļ ir svarīgi radīt rotaļas laikā brīvu gaisotni - tā bērnus motivē un bērni paši alkst darboties. Lai bērns gūtu gandarījumu par didaktiskās rotaļas uzdevuma izpildi, svarīgi, lai tas ko viņš dara viņam interesē, lai tas, ko bērns prot, būtu iespējams lietot praksē, tādejādi, mudinātu apgūt jauno, jo pozitīva emocionalā gaisotne motivēs bērnu darboties. Pētījuma rezultāti liecina, ka didaktiskās rotaļas un didaktiskais manipulatīvais materiāls, padara mācību procesu saistošāku, emocionālāku, rada priekšnoteikumus zināšanu, prasmju un iemaņu dziļākai apguvei, bet darbību atkārtošana sekmē iemaņu un prasmju veidošanos. Pirmajā nodaļā izzināta un analizēta literatūra par matematisko priekšstatu veidošanās pirmsskolā teorētiskiem aspektiem, kuros ietilpst jēdzienu skaidrojums pedagogu un psihologu atziņās. Otrajā nodaļā tika veikta didaktisko rotaļu izmantošanas iespējas izpēte vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes veidošanā par skaitu un daudzumu. Darba autors Dace Makejenoka. Darba apjoms ir 65 lpp., 2 tabulas, 4 diagrammas, 15 attēli, 3 pielikumi. Pētījumā tika izmantotas teorētiskās metodes: metodiskā, pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūras analīze, dokumentu analīze (programmas, standarts); empīriskās metodes: pedagoģiskā novērošana, pārrunas, datu apstrāde un statistiskā analīze. Atslēgas vārdi: Didaktiskās rotaļas, skaits, daudzums, darbība, motivācija, pirmsskola.
dc.description.abstractThe title of the research work - “Didactic activities creating comprehension of numbers and quantity for the oldest preschoolers.” Purpose of Research: Theoretical examination and practical verify of how the formation of mathematical notions are developed by diverse activities for oldest preschoolers. Hypothesis of Research: The formation of mathematical notions of numbers and quantity for the oldest preschoolers will improve if multiflorous didactic activities will be used corresponding children interests, emotional atmosphere will be created positive. Tasks of Research: 1. To analyze pedagogical and psychological perceptions about the formation of mathematical notions ofthe oldest preschoolers. 2. To collect pedagogical knowledge about the activities and their role in the development of children. 3. To investigate and analyze the formation of mathematical notions of the oldest preschoolers by diverse didactic activities. 4. To collect and analyze the results obtained. During the study program of the Didactic activity is as a practical action, children's understanding of the number and number of formation, as well as mathematical notions, is easier to learn. Activities have a profound meaning and learning content is easier to understand, so it is important to create a free atmosphere during the activities - it motivates the children and the children themselves crave to work. For a child to be satisfied with the task of a didactic play, it is important that he should do whatever he likes, interests about what he is doing, so that what the child already knows can be used in practice, thus encouraging you to learn the new, because a positive emotional atmosphere will motivate the child to work. The results of the research show that didactic activities and didactic manipulative materials makes the learning process more engaging, emotional, creates preconditions for the deeper acquisition of knowledge, skills and abilities, but repetition of activities contributes to the development of skills and abilities. In the first chapter, literature on theoretical aspects of the formation of mathematical notions in a preschool was studied and analyzed. They include the explanation of the concepts of mathematical notions in the lessons of educators and psychologists. In the second chapter, the research of the use of didactic activities was carried out in the understanding of the number and quantity of the elder preschool children. The author is Dace Makejenoka. The volume of the bachelor paper is 65 page and attachments. The work consists of 2 tables, 4 diagrams, 15 figures and 3 appendices. Theoretical methods were used in the research: methodological, pedagogical and analysis of psychological literature, document analysis (programs, standards); empirical methods: pedagogical observation, negotiation, data processing and statistical analysis. Keywords: Didactic activities, number, quantity, activity, motivation, preschool.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdidaktiskās rotaļas
dc.subjectskaits
dc.subjectdaudzums
dc.subjectdarbība
dc.subjectmotivācija
dc.titleDidaktiskās rotaļas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu izpratnes veidošanai par skaitu un daudzumu
dc.title.alternativeDidactic activities creating comprehension of numbers and quantity for the oldest preschoolers
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record