Skolēna runas prasmes pilnveides iespējas latviešu valodas stundās 1. klasē
Author
Lavrinaite, Aļona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Aļona Lavrinaite. Bakalaura darba tēma: Skolēna runas prasmes pilnveides iespējas latviešu valodas stundās 1. klasē. Pētījuma mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt 1.klases skolēna runas prasmes pilnveidošanas iespējas latviešu valodas stundās. Darba struktūra; ievads, divas daļas, 44 lappuses, 2 attēli, 1 tabula, 34 izmantotās literatūras un informācijas avoti, darba apjoms 58 lappuses, 6 pielikumi. Bakalaura darbs sastāv no divām daļām: Darba pirmajā daļā analizēti zinātnieku pētījumi par runas attīstību 1.klasē, kā arī skaidrots runas prasmes jēdziens un sniegts 7 gadīgu bērnu runas prasmes attīstības raksturojumu. Raksturots latviešu valodas obligātais saturs runas prasmes attīstīšanai 1.klasē. Aprakstīti pedagoģiskie paņēmieni runas prasmes attīstīšanai latviešu valodas stundās 1.klasē un izvirzīti kritēriji runas prasmes vērtēšanai. Darba otrajā daļā apkopoti empīriskā pētījuma rezultāti par bērnu runas prasmes attīstību 1.klasē. Apkopoti skolotāju intervijas rezultāti, analizēta viņu pieredze. Raksturoti pedagoģiskās izmēģinājumdarbības rezultāti un pētīta bērnu runas prasmes attīstība. Darbā secināts, ka runas prasme ietekmē bērna visu psihisko attīstību, personības veidošanos, uzvedību u.c., tāpēc runas prasmes grūtībām pievēršama liela uzmanība pedagoģiskajā procesā 1.klasē. Mutvārdu runas attīstība cieši saistāma ar skolēna zināšanām par apkārtējo pasauli, dzīves pieredzes veidošanos. Jo lielāka iegūta pieredze, jo bagātāks viņa vārdu krājums, lielāka vārdiskā iedarbība. The author of the work: Aļona Lavrinaite. The topic of the Bachelaur's Thesis: Opportunities of pupils' speech skills development in the Latvian language lessons in the 1st grade. The aim of the study: to conduct a theoretical and empirical study on opportunities to develop pupils' speech skills in the Latvian language lessons in the 1st grade. The structure of the Thesis; introduction, two parts, 44 pages, 2 pictures, 1 table, 34 the used literature and information sources, the Thesis volume 58 pages, 6 annexes. The Bachelor's Thesis consists of two parts: In the first part of the Thesis, the scientific studies on the speech development in the 1st grade are analysed, the concept of speech skills is explained and characteristics of speech skills development of 7-year-old children is provided. The Latvian language mandatory content for development of the speech skills in the 1st grade is characterized. The pedagogical techniques for development of the speech skills in the Latvian language lessons in the 1st grade are described and the criteria for assessment of the speech skills are brought forward. In the second part of the Thesis, the empirical results of the study on development of the children's speech skills in the 1st grade are summarized. The results of teacher interviews are summarized and their experience is analyzed. The results of the pedagogical pilot activity are described and the development of the children's speech skills is studied. In the Thesis it was concluded that the speech skills affect the child's entire mental development, personality formation, behavior, etc.; therefore, in the teaching process in the 1st grade, a great attention should be paid to the speech skills difficulties. The development of verbal speech should be closely associated with the pupil's knowledge of the surrounding world and formation of the life experience. The more experience is gained, the richer is the child's vocabulary and the higher is the word-organized exposure.