Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorVidriņa, Gunita
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-01T02:01:59Z
dc.date.available2018-01-01T02:01:59Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61862
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37674
dc.description.abstractBakalaura darbs izstrādāts par tēmu “Bērna emocionālā attīstība vecākajā pirmsskolas vecumposmā”. Izvēlējos šo tēmu tāpēc, ka viena no mūsdienu aktuālākajām problēmām ir, tas, kā vecāki attiecas pret bērna emocionālo stāvokli mājās un ārpus tās. Mūsdienu sabiedrībā novērojami arī tādi vecāki, kuri par bērna emocionālo attīstību nav ieinteresēti. Pētījuma mērķis ir noteikt bērnu emocionālās attīstības priekšnosacījumus, kas ļauj veiksmīgāk sekmēt bērna emocionālo attīstību. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā analizēti jautājumi par emocionālās parādības būtību, emocionalitātes attīstību, minēti faktori, kas veicina bērna emocionālo attīstību, kā arī analizētas emocionālās izpausmes Latviešu bērnu literatūrā. Darba zinātniski teorētisko bāzi veido tādu psihologu un pedagogu, kā, piemēram, A. Vecgrāves, D. Lieģenieces, Ā. Karpovas, G. Svences, R. Kempbela, T. Bjūzena, H. Smitas, R. Džejas teorētiskās atziņas. Darba pētījuma daļā aprakstīts pētījuma metodoloģiskais pamatojums, pētījuma norises apraksts – bērnu vērojums, vērojumu salīdzināšana, vecāku anketēšana, iegūto rezultātu analīze. Praktiskajā daļā pētīta bērna un pieaugušā mijiedarbība un tās ietekme uz pozitīvu bērna emocionālās attīstības veidošanos. Pētījumā uzmanība vērsta uz bērna emocionālās attīstības veicināšanu.Analizējot pētījuma datus, var secināt, ka šī pētījuma laikā bērniem ir novērojams progress uz emocionālo attīstību. Pasaku un rotaļu izmantošana palīdz attīstīt bērna emocionālo attīstību, kā arī palīdz uzlabot savstarpējās attiecības ar citiem cilvēkiem. Pētījuma rezultāti norāda, ka bērniem ir izpratne par to, kas ir labs un slikts. Atslēgas vārdi: EMOCIJAS, JŪTAS, BĒRNS, BĒRNA ATTĪSTĪBA UN VAJADZĪBAS, ĢIMENE, PAŠVĒRTĒJUMS. Bakalaura darba apjoms: 47 lpp., 17 tabulas, 1pielikums, 23 literatūras avoti. Šajā darbā veicu 2 pētījumus. Pētījumus veicu Rīgas „X” pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma bāzi sastāda 20 vecākās grupas bērni un to vecāki, vecvecāki, krustvecāki, tantes un onkuļi, kā arī kolēģi un, protams, arī paši bērni.
dc.description.abstractThe Bachelor's paper is devoted to the topic "Emotional development of thechild at the earliest preschool age". I chose this topic because one of today's topical issues is how parents treat the child's emotional state at home and outside. In today's society, there are also parents who are not interested in the child's emotional development. The aim of the research is to determine the preconditions for children's emotional development, which allows to more successfully promote the child's emotional development. The study consists of two parts - the theoretical and practical parts. The theoretical part deals with the essence of the emotional phenomenon, the development of emotionality, the factors contributing to the child's emotional development, as well as the emotional expressions in the Latvian children's literature. The scientific theoretical basis of the work consists of such psychologists and educators as, for example, A. Vecgravis, D. Lieģenieces, A. Karpov, G. Svences, R. Kempbela, T. Bjūzena, H. Smith, R. Jay's Theoretical Findings. In the part of the research, the methodological substantiation of the research, description of the study process - child observation, observation comparison, parental questioning, analysis of the obtained results are described. The practical part studies the interaction between the child and the adult and its impact on the positive development of the child's emotional development. The study focuses on promoting the child's emotional development. By analyzing the research data, it can be concluded that during this study, children have progress towards emotional development. The use of fairy tales and toy contributes to the development of the child's emotional development and helps to improve the relationship with other people. The results of the study indicate that children have an understanding of what is good and bad. Keywords: EMOCIENCY, YOUNG, CHILD, CHILD DEVELOPMENT AND NEEDS, FAMILY, RELATIONSHIP. Bachelor thesis: 47 p., 17 tables, 1 appendix, 23 sources of literature. In this work, I conducted 2 studies. The research was carried out at the "X" pre-school educational institution of Riga. The research base consists of 20 children and their parents, grandparents, custodians, tantes and uncles, as well as colleagues and, of course, the children themselves.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectemocijas
dc.subjectjūtas
dc.subjectbērns
dc.subjectbērna attīstība un vajadzības
dc.subjectģimene
dc.titleBērna emocionālā attīstība vecākajā pirmsskolas vecumposmā
dc.title.alternativeChild's emotional development in elder preschool stage
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record