Rotaļas ar dabas materiāliem 4-5 gadus veciem bērniem intereses sekmēšanai
Author
Muzikante, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura temats ir “Rotaļas ar dabas materiāliem 4-5 gadus veciem bērniem intereses sekmēšanai”. Darba mērķis: Teorētiski un praktiski pētīt rotaļas ar dabas materiāliem 4-5 gadus veciem bērniem intereses sekmēšanai. Darba teorētiskajā daļā autore ir analizējusi dažādu autoru atziņas par rotaļām ar dabas materiāliem 4-5 gadus veciem bērniem intereses sekmēšanai un dabas materiālu izmantošanu rotaļās un to nozīmīgumu pedagoģiskajā procesā. Bērna intereses līmenis sekmē kognitīvo un emocionālo procesu norisi un atvieglo dažādu prasmju pilnveidi. Darbā tiek apkopoti dažādu autoru, pedagogu un psihologu viedokļi par rotaļām ar dabas materialiem 4-5 gadus veciem bērniem intereses sekmēšanai. Darba empīriskajā daļā autore, pamatojoties uz apgūto teoriju, pētījusi intereses sekmēšanu rotaļās ar dabas materiāliem 4-5 gadus veciem bērniem, ja pedagoģiskajā procesā tiek piedāvāti daudzveidīgi dabas materiāli un atbilstoša vide. Pētījumā iesaistījās 4-5 gadus veci bērni un viņu vecāki, tika apkopots viņu viedoklis par rotaļām ar dabas materiāliem. Vadoties pēc aptaujas datiem un novērojumiem, autore bērniem rotaļās piedāvaja daudzveidīgus dabas materiālus kas sekmētu bērnu interesi. Autores izvirzītā hipotēze: 4-5 gadus vecu bērnu interese rotaļās ar dabas materiāliem tiek sekmēta, ja, pedagogs piedāvā daudzveidīgus dabas materiālus rotaļām un bērns iesaistās rotaļās. Veiktais darbs ļauj apgalvot, ka rotaļu ar dabas materiāliem nozīme bērna darbībā ir īpaši svarīga, tā ne tikai sekmē interesi, bet arī attīsta sadarbības prasmes, sniedz jaunas zināšanas un ļauj radoši un patstāvīgi darboties. Pētnieciskā darba autors – Agnese Muzikante. Darba apjoms – 45 lapas, attēlu skaits – 12, tabulu skaits – 3, pielikumu skaits – 2, izmantotās literatūras avotu skaits – 42. Atslēgas vārdi: rotaļas ar dabas materiāliem, intereses sekmēšana, bērna praktiskā darbība, sajūtu izmantošana. The topic of the bacheor thesis is “Games and learning activities with nature materials for 4-5 years old children in order to stimulate interest”. The purpose of the thesis: To study theory and practically analyze games and learning activities with nature materials for children aged 4-5 years to stimulate interest. In the theoretical part of this work, the author has gathered and analyzed the ideas of various authors about games with nature materials for children aged 4-5 years, as well as was observing the importance of it in the pedagogical process. The child's level of interest promotes cognitive and the process of emotional processes and facilitates the development of different skills. To complete the aim the author reviewed theory and findings of various authors - teachers, researchers and psychologists. In the analytic part of the thesis, based on theory, the author conducted several experiments and surveys about how children involvemnt and interest changes if children are provided with diverse natural materials in creative environment. The study involved 4-5 year old children and their parents, their opinion about games, activities and results were gathered and analysed. The author's hypothesis: the interest of 4-5 year old children in playing with nature materials is encouraged, if the teacher offers a variety of nature materials to play with and the child is encoraged to use it’s creativity in playing. Based on survey data and the author’s observations in the children’ playground offered a variety of natural materials that would create interest. The result of survey proved that games and activities with nature materials are essentially important, it not only boosts further interest, but also provides new, exciting knowledge about nature, stimulates cooperation skills and also encourages children to work creatively and independently. Author of work - Agnese Muzikante. The size of thesis – 45, the author used 45 literary sources, 12 figures, 3 tables and 2 appendices. Key words - learning activities with nature materials, interest stimulation, child’s practical work, usage of senses.