Show simple item record

dc.contributor.advisorUršuļska, Vladislava
dc.contributor.authorKundziņa, Sindija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:49Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:49Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61529
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37679
dc.description.abstractSindijas Kundziņas kvalifikācijas darba “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā” mērķis ir pētīt literāro darbu izmantošanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā empātijas sekmēšanā. Lai sasniegtu mērķi, tiek izvirzīta hipotēze: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā būs sekmīgāka, ja literārie darbi tiks atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai. Lai pierādītu izvirzīto hipotēzi, tiek izstrādāts darba teorētiskais pamatojums – pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņās aplūkots empātijas vispārīgs raksturojums, empātijas attīstība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem un literatūra kā līdzeklis empātijas sekmēšanai. Tiek īstenots teorētisks un praktisks pētījums, kādas ir literāro darbu izmantošanas iespējas empātijas sekmēšanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījumā tiek izmantotas teorētiskā (literatūras analīze) un empīriskās (pedagoģiskā novērošana, pārrunas, iegūto rezultātu analīze) metodes. Pētījums sastāv no 2 daļām: teorētiskās daļas un praktiskās daļas. Teorētiskajā daļā ir analizētas pedagogu, psihologu un zinātnieku atziņas par empātiju un tās attīstību vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Tiek apskatīti un analizēti pedagogu, psihologu un zinātnieku viedokļi par literatūru, kā līdzekli empātijas atraisīšanai un sekmēšanai vecākā pirmsskolas vecuma bērniem. Empiriskajā daļā tiek veikts praktisks pētījums, kurā pētītas literāro darbu izmantošanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā empātijas sekmēšanā. Pētījums tiek veikts Mērsraga novada pirmsskolas izglītības iestādē “X” vecakā pirmsskolas vecuma bērnu grupā. Pētījumā piedalījās 11 vecākā pirmsskolas vecuma bērni. Pētījuma rezultātā tiek izdarīti secinājumi, kuri apstiprina izvirzīto hipotēzi – vecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā ir sekmīgāka, ja literārie darbi tiek atlasīti atbilstoši bērnu interesēm, pieredzei un konkrētai situācijai, kā arī ja tiek vaicāts un cienīts bērnu viedoklis. Kvalifikācijas darba apjoms ir 54 lpp, attēlu skaits – 15, tabulu skaits – x, pielikumu skaits – 4, literatūras un avotu skaits – 28. Atslēgas vārdi: empātija, attīstība, vecākais pirmsskolas vecums
dc.description.abstractThe purpose of the qualification work “Empathy development of the eldest pre-school chil-dren in the dating process of literary works” by Sindija Kundziņa is to investigate possibilities of lit-erary works’ use during the eldest pre-school age for empathy espousal. To attain the purpose there is raised a hypothesis: empathy development of the eldest pre-school children in the dating process of literary works will be more successful if literary works are selected appropriately of the interests, experience and a specific situation for children. To prove the raised hypothesis there is made a theoretical justification: viewed general characteristics, empathy development of the eldest pre-school children and literature as a tool for empathy espousal viewed in scientists’ quotes of pedagogy and psychology. There is being implemented theoretical and practical research of what are the possibilities of literary works’ use during the eldest pre-school age for chil-dren’s empathy espousal. There are used theoretical (analysis of literature) and empirical (pedagogi-cal observation, discussions, analysis of the results) methods for the research. The research consists of two parts: theoretical part and practical part. There are analysed quotes of educators, psychologists and scientists about empathy and its development for the eldest pre-school children in the research. There are viewed and analysed opin-ions of educators, psychologists and scientists about the literature as a tool for empathy exempting and developing for the eldest pre-school children. There is made a practical research where the possibilities of literary works’ use during the eldest pre-school age for children’s empathy espousal are investigated in empirical part. The research is being made in the pre-school educational institution’s eldest group of children ‘X’ in Mersrags district. Eleven children are taking part in the research. There is made a conclusion in the result of the research which endorse the raised hypothesis - empathy development of the eldest pre-school children in the dating process of literary works is more successful if literary works are selected appropriately for the interests, experience and a specific situation of children as well as asked and respected opinion of them. Extent of the qualification work is 54 pages, number of images – 15, number of tables – 3, number of attachments – 6, number of used literature and sources – 28. Key words: empathy, development, the eldest pre-school age, literary works.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectempātija
dc.subjectattīstība
dc.subjectvecākais pirmsskolas vecums
dc.subjectliterārie darbi
dc.titleVecākā pirmsskolas vecuma bērnu empātijas attīstība literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativeThe development of empathy of the oldest preschool children in the process of literary work research
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record