Trīsgadīgu bērnu saskarsmes prasmes attīstības iespējas lomu rotaļās
Author
Bazareviča, Irina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: „Trīsgadīgu bērnu saskarsmes prasmes attīstības iespējas lomu rotaļās”, darba autors: Irina Bazareviča. Darba mērķis ir pētīt teorijā un praksē trīsgadīgu bērnu saskarsmi un saskarsmes prasmes attīstības iespējas lomu rotaļās. Kvalifikācijas darbs sastāv no satura rādītāja, ievada, 2 daļām, 6 apakšdaļām, 21 attēla, 7 tabulām, secinājumiem, literatūras un avotu saraksta. Darba apjoms 61 lappuse. Kvalifikācijas darbā tika veikta analīze 32 literatūras avotiem, tai skaitā 5 ārzemju literatūras avoti un 2 interneta resursu avoti. Teorētiskajā daļā darba autore pēta un analizē pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par saskarsmi, rotaļu raksturojumu un saskarsmes prasmes attīstības iespējām lomu rotaļās. Kvalifikācijas darbā galvenokārt tika izpētīti sekojošo autoru darbi: D. Dzintere, I. Stangaine (2007), L. Dubkēvičs (2003, 2006), I. Freiberga, L. Priede (2007), R. Fišers (2005), D. Goulmens (2001), D. Lieģeniece (1992), S. Omārova (1996, 2009), M. Pļavniece, D. Škuškovnika (2002), I. Puškarevs (1999, 2001), I. Pontāga (1988), A. Vecgrāve (1996), D. Vigule (1998), A. Леонтьев (1996) un citi. Empīriskajā daļā darba autore analizē reālo situāciju par trīsgadīgo bērnu saskarsmes prasmēm, veicot bērnu saskarsmes izpēti pēc izvirzītiem kritērijiem un saskarsmes prasmes attīstības iespējām lomu rotaļās. Darba autore veic pētījuma organizāciju, piedāvājot bērniem atbilstoši atlasītās lomu rotaļas un veic rezultātu apkopojumu. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, tika izmantotas šādas pētnieciskās metodes: teorētiskās - pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras salīdzinošā analīze un empīriskās – datu ieguves metodes (novērošana un mutiskās aptaujas) un datu apstrādes un analīzes metodes (skalu veidošana un atspoguļošana grafiskā veidā). Pēc veiktā pētījuma darba autore secina, ka trīsgadīgu bērnu saskarsmes prasmi ir iespējams attīstīt, piedāvājot bērniem lomu rotaļas, un saskarsmes prasmes attīstība būs sekmīgāka, ja skolotāja piedāvā bērnu interesēm un vajadzībām atbilstošas lomu rotaļas un rotaļās tiek uzsvērti tikumiskās uzvedības noteikumi. The theme of qualifying work: "Three-year-old children's communication skills development opportunities in role-playing games", author of the work: Irina Bazarevich. The purpose of the work is to study, in theory, and in practice, the communication and communication skills development of three-year-old children's through role-playing games. The qualification work consists of a content index, introduces, 2 sections, 6 subsections, 21 pictures, 7 tables, conclusions, literature and source list. Work volume 61 pages. The qualification work analyzed 32 sources of literature, including 5 sources of foreign literature and 2 sources of Internet resources. In the theoretical part, the author of the work studies and analyzes pedagogical and psychological theories about communication, play and the possibility of developing communication skills through role-playing games. In the qualification work, the following authors were mainly studied: D. Dzintere, I. Stangaine (2007), L. Dubkevich (2003, 2006), I. Freiberga, L. Priede (2007), R. Fisher (2005), D. Goulmen (2001), D. Liegeniece (1992), S. Omarova (1996, 2009), M. Plavniece, D. Shkushkovnika (2002), I. Pushkarev (1999, 2001), I. Pontaga (1988), A. Vecgrave (1996), D. Vigule (1998), A. Leontiev (1996) and others. In the empirical part, the author of the work analyzes the real situation of three-year-old children's communication skills by researching children's communication skills in accordance with established criteria and developing communication skills through role-playing games. The author of the work organizes the research, offering the children the appropriate role-playing games and summarizes the results. To achieve this goal, the following research methods were used: theoretical method - comparative analysis of pedagogical and psychological literature and empirical method - data collection (observation and oral interviews), as well as data processing and analysis methods (scale formation and graphical representation). After studying, the author concludes that three-year-old children can develop their communication skills through role-playing games, and the development of communication skills will be more successful if the teacher offers role-plays in accordance with the interests and needs of children and emphasizes the rules of moral behavior.