Show simple item record

dc.contributor.advisorBula-Biteniece, Inta
dc.contributor.authorKrūze, Kristīne
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-03T02:01:57Z
dc.date.available2018-01-03T02:01:57Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61571
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37695
dc.description.abstractDarba autore: Kristīne Krūze. Darba vadītāja: Latvijas Universitātes vecākā pasniedzēja Dr.paed. Inta Bula -Biteniece. Darba tēma: Kustību rotaļas 3 - 4 gadus veciem bērniem adaptācijas procesā. Darba mērķis: Kustību rotaļu kopuma izveide 3 - 4 gadu vecu bērnu adaptācijai. Darba uzdevumi: 1. Izpētīt adaptācijas teorijas pamatnostādnes, kustību rotaļu iespējas un 3 – 4 gadu vecu bērnu vecumposma īpatnības. 2. Izpētīt un izdarīt secinājumus par konkrētu kustību rotaļu izmantošanas noderību un ietekmi uz 3- 4 gadus vecu bērnu grupas adaptācijas procesu. Hipotēze: 3 – 4gadu vecu bērnu adaptāciju pirmsskolas izglītības iestādē būs sekmīgāka, ja viņi tiks iesaistīti kustību rotaļās. Pētījuma objekts - adaptācija pirmsskolas izglītības iestādē, pētījuma priekšmets - fiziskās aktivitātes adaptācijas procesā, pētījuma subjekts ir 3- 4 gadus veci bērni. Par pētījuma bāzi tika izmantoti Lielvārdes pirmsskolas izglītības iestādes 3- 4 gadus vecu bērnu grupas 12 bērni un viņu vecāki. Pētījuma gaitā tika izmantotas kvalitatīvās metodes (avotu un literatūras analīze), kā arī kvantitatīvās metodes (aptauja un novērojums). Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās daļas un pētījuma. Teorētiskajā daļā tika apskatīti tādi jautājumi kā 3 – 4gadu vecu bērnu raksturojums pedagoģiskajā literatūrā, adaptācijas process un to ietekmējošie faktori, fizisko aktivitāšu un kustību rotaļu raksturojums, rotaļu ieguldījums socializēšanās un adaptācijas procesos. Darba otrajā daļā tika izmantotas kvantitatīvās metodes. 3 - 4 gadus vecu bērnu vecāki tika anketēti, pēc tam apkopojot rezultātus un izmantojot tos rotaļu izvēlē. Novērojums tika veikts trijās daļās, pirmajā novērojot bērnu emocionālo attīstību un socializēšanos rotaļu kontekstā, otrajā daļā – bērnu dalību konkrētās grupas adaptācijas veicināšanai izvēlētās kustību rotaļās (kritērijs – dalības biežums), savukārt trešā novērojuma daļā tika novērotas bērnu emocijas pēc konkrētām kustību rotaļām. Autore secina, ka adaptēšanās norisinās labāk, pateicoties regulārai iesaistei kustību rotaļās, jo tajās tiek veicināta drošības sajūta, pašapziņa, fiziskā un emocionālā labsajūta, piederība grupai. Hipotēze ir apstiprinājusies. Atslēgas vārdi: fiziskās aktivitātes, kustību rotaļas, bērns, adaptācija, pirmsskola. Darbā ir 69 lappuses, 44 attēli un 2 tabulas, 3 pielikumi un 39 literatūras avoti.
dc.description.abstractAuthor of the thesis: Kristīne Krūze. Advisor: Dr.paed. Inta Bula – Biteniece, University of Latvia. Theme of the thesis:Use of movement play for 3 - 4 year old children during adaptation process. Aim of the thesis: to create a set of movement plays for 3- 4 year olds adaptation. Tasks of the thesis are: 1. To analyze key theories for adaptation, movement play and 3 – 4 year olds psychological and physical development. 2. To research and draw conclusions about use of author’s created set of movement plays and their benefits in adaptation process. Hypothesis: The adaptation of 3 - 4 years old children in preschool educational establishment will be more successful if they are engaged in movement plays. The object of research is adaptation in pre-school, research subject matter – physical activities in adaptation process, research subject is 3 - 4 years old children. Research base: 3 – 4 years old children in Lielvarde pre-school educational establishment and their parents. Research methods – theoretical research methods (analysis of scientific literature) and empirical research methods (questionnaire method, observation). Thesis consist of two parts – theoretical and research part. Theoretical part focuses on such pedagogical concepts as pre-school age physical and emotional development, adaptation process and factors affecting it, as well as use of physical activities and movement play in pre-school by fostering easier adaptation. The research part was based on empirical methods, including questionnaire and observation. The questionnaire method was used to gain parents’ insight. Observation was carried out in three phases – during the first phase the author observed the emotional development and social skills of individual children, during the second phase she observed children’s participation in different plays (criteria – frequency) and during the third – observed the emotions after participating in movement plays. Author concludes that the adaptation process is more successful if children participate in movement plays regularly, because these plays promote physical and emotional wellbeing, belonging to group and positive perception of self. Hypothesis is confirmed. Keywords: physical activities, movement play, children, adaptation, pre-school. The thesis comprises 69 pages, 44 images, 2 tables, 3 attachments; the literature list contains 39 units in Latvian and English.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectfiziskās aktivitātes
dc.subjectkustību rotaļas
dc.subjectbērns
dc.subjectadaptācija
dc.subjectpirmsskola
dc.titleKUSTĪBU ROTAĻAS 3 - 4 GADUS VECIEM BĒRNIEM ADAPTĀCIJAS PROCESĀ
dc.title.alternativeUse of movement play for 3 - 4 year old children during adaptation process
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record