Rotaļas izmantošana uzvedības traucējumu mazināšanā 4-5 gadus veciem bērniem
Автор
Svikle, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Marsone, Staņislava
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbu “Rotaļas izmantošana uzvedības traucējumu mazināšanā 4-5 gadus veciem bērniem” ir izstrādājusi Sandra Svikle. Darba mērķis ir analizēt rotaļas izmantošanas iespējas uzvedības traucējumu mazināšanā pirmskolā 4-5 gadus veciem bērniem. Darbā tik aplūkota un izpētīta zinātniskā literatūra par uzvedības traucējumu definīciju un būtību, kā arī tika analizēta 4-5 gadus vecu bērnu vecumposma attīstības īpatnības uzvedību traucējumu aspektā un tika izzināta rotaļu nozīme pirmsskolas pedagoģijas procesā uzvedības traucējumu kontekstā. Darba izstrādes gaitā tika veikts empīriskais pētījums, kas iekļāva izmēģinājuma darbības izstrādi un īstenošanu, kur ar rotaļu palīdzību tika veikta bērnu uzvedības korekcija. Pētījuma rezultātā tika secināts, ka rotaļas labvēlīgi ietekmē nevēlamās uzvedības izpausmes novērotajiem bērniem un rotaļas ir viens no pedagoģiskajiem paņēmieniem bērnu uzvedības traucējumu novēršanai. Darbs sastāv no 50 lapaspusēm, 1 attēla, 6 tabulām. Darba izstrādē tika izmantoti 34 literatūras avoti. Darbam ir pievienoti 5 pielikumi. The qualification paper "Using play for reducing behavioral disorders in children aged 4-5 years" was developed by Sandra Svikle. The aim of the work is to analyze the possibilities of using the game for reducing behavioral disorders in pre-school children in the age of 4-5 years old. In the article is discussed and explored scientific literature on the definition and nature of behavioral disorders, as well as there is analyzed behavioral patterns of children aged 4-5 years old in the aspect of disorder and the role of game in the context of behavioral disorders in pre-school pedagogy. During the development of the work, an empirical study was carried out, which included the development and implementation of a pilot exercise, whereby children's behavioral adjustment was performed with the help of the games. As a result of the study, it was concluded that games affect positively on unwanted behavior for children and play games are one of the pedagogical methods for the prevention of child behavioral disorders. The work consists of 50 pages, 1 picture, 6 tables, 34 sources of literature were used in the work. 5 attachments are added to the work.