Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pareiza satvēriena veidošanās sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Magere, Aira
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienās bērni bieži vien vienkārši pavada laiku pie televizora vai datora. Taču šāds laika pavadīšanas veids nevar aizstāt rotaļāšanos, jo bērni savas izziņas vajadzības apmierina tieši fiziskās aktivitātēs, piemēram kā rotaļās un vizuālās darbībās. Bērna roku attīstības veicināšana ir nepieciešama bērna tālākajai nākotnei, tas ir pamats bērna turpmākajai dzīvei. Pētījuma laikā atklājās, ka lielākā daļa vidējās pirmsskolas grupas bērnu, neprecīzi satver priekšmetus, kā rezultātā var secināt, ka bērns nav apguvis pareiza satvēriena prasmes un tas var slikti ietekmēt bērna skolas gadus. Bet veicot ar bērniem dažādus vingrinājumus un praktiskos uzdevumus vizuālajā mākslā, sīkās muskulatūras, motorikas un pareiza satvēriena veidošanās, varēja saskatīt pozitīvu iznākumu. Caur vingrinājumiem un dažādām vizuālās mākslas nodarbībām, bērniem tika veidots priekštats par rokas satvērienu, kā turēt dažādus priekšmetus un bērniem veidojās pozitīva attieksme pret darbu. Darba autore Aira Magere, kvalifikācijas darba temats: „Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu pareiza satvēriena veidošanās sekmēšana vizuālajā mākslā”. Darba mērķis ir teorētiski izzināt un praktiski pētīt teorētiskās atziņas par pareiza rokas satvēriena veidošanu caur vizuālās mākslas darbībām. Pētījuma objekts ir pedagoģiskais process pirmsskolā, bet pētījuma priekšmets ir pareiza satvēriena veidošanās sekmēšana vizuālajā mākslā vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām daļām, teorētiskās un praktiskās daļas. Darba praktiskajā daļā atspoguļots empīriskais pētījums Tukuma pirmsskolas izglītības iestādes „X” vidējā vecuma bērnu grupā. Pētījumā tika novēroti 10 bērni, no kuriem 5 zēni un 5 meitenes, ka arī tika veikta anketēšana, kurā piedalījās 12 bērnu vecāki. Darbs sastāv no 46. lapaspusēm, 7.attēliem un 2 tabulām kurās tiek apkopots vērtēšanas rezultāts. Lapaspušu skaitā ietilpst pielikums, kurā ir 5.lapaspuses. Nowadays, children are often simply spend time in front of the television or computer. But such a pastime can not replace playing as children of their cognitive needs will be met directly in physical activities, such as play and visual activities. Child's hand development is necessary for the child's long-term future, it is the basis for the child's future life. The study revealed that most of the average pre-school groups of children, inaccurately gripped items as a result it can be concluded that the child has not mastered the correct grip skills and it can badly affect the child's school years. But when dealing with children different exercises and practical tasks in visual arts, fine muscle, motility and correct grip formation, could see a positive outcome. Through exercises and a variety of visual arts activities for children it was made an impression on the hand grip to hold a variety of items and children formed a positive attitude towards work. The author Aira Magere, skilled topic: " Of middle age pre-school child correct grip formation in visual art". The aim is to explore the theory and practice to study theoretical knowledge on proper hand grip building through visual arts activities. The object of research is the pedagogical process in preschool, but the study is the correct grip formation promotion of visual arts medium pre-school age children. Qualification work consists of two parts, theoretical and practical parts. It reflected in the practical part of the empirical study Tukums preschools 'X' average age group of children. The study observed 10 children, of which 5 boys and 5 girls, that was also carried out survey, which was attended by 12 parents. The work consists of 46 pages, Figure 7, and 2 tables which are summarized in the evaluation result. Pages include annex which is 5 pages.