Runas attīstības iespējas agrīnajā vecumposmā
Author
Jakse, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Agrīnajā vecumposmā iestājas valodas attīstības sensitīvais periods. Šajā laika posmā bērns izteikti klausās, uztver, atdarina un vingrina runas orgānus. Lai bērniem sekmēt runas attīstību, pedagogiem īpaši svarīgi veidot integrētās nodarbības, lai pilnvērtīgi attīstītu visas bērna maņas. Kvalifikācijas darba autore : Elīna Kozlovska Kvalifikācijas darba tēma: Runas attīstības iespējas agrīnajā vecumposmā Darba mērķis: Pētīt bērnu vārdu krājuma paplašināšanas paņēmienus agrās bērnības vecumposmā. Atslēgas vārdi – agrīnais vecumposms, runas attīstība, vārdu krājuma paplašināšana. Lai sasniegtu darba mērķi, kvalifikācijas darbā tiek analizētas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorētiskās atziņas par bērnu runas attīstību. Veikta likumsakarību attīstības analīze agrās bērnības vecumposmā. Kā arī veikts pētījums par bērnu vārdu krājuma paplašināšanas paņēmieniem agrās bērnības vecumposmā. Pētītas runas attīstības iespējas, izmantojot daudzveidīgus runas sekmējošus vingrinājums. Pētnieciskajā daļā, veicot bērnu novērošanu un pedagoģisko izmēģinājuma darbību, autore sekmē bērnu runas attīstības iespējas, paplašinot vārdu krājumu. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām, secinājumiem, izmantotās literatūras avotiem un pielikumiem. Darba apjoms 49 lappaspuses, iekļaujot, 6 tabulas, 4 attēlus, 44 literatūras un informācijas avotus. Papildus darba beigās pievienoti 12 pielikumi. At an early age begins the sensitive period of linguistic development. During this period, the child is listening, perceptiving, immitating, and exercising speech organs. For children to contribute to the development of speech, it is particularly important for educators to develop integrated exercises to fully develop the child's mind. Author of the qualification work: Elīna Kozlovska Theme of qualification work: Speech development oppurtunities at an erly age Aim of the work: Explore children’s vocabulary extension techniques at early childhood Keywords - Early childhood, speech development, vocabulary extension To achieve the qualification work goal, were analyzed the possibilities of speech development from conclusions of pedagogy and psychology. Was analysed the development of regularities performed at the early childhood stage. Speech development opportunities are explored using a variety of speech-enhancing exercises. Also research was made on children's vocabulary extensions at early childhood. In the research section, the author contributes the development of children's speech through child observation and pedagogical trial work. The work consists of an introduction, two chapters, conclusions, sources of literature used and appendices. Work contains 49 pages, including 6 tables, 4 pictures, 44 literature and information sources. 12 appendices are added at the end of the work.