• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

3-4 gadīgu bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās

Thumbnail
View/Open
299-61653-Grinvalde_Evija_eg17015.pdf (1.077Mb)
Author
Grīnvalde, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšana rotaļās. Kvalifikācijas darbs izstrādāts ar mērķi teorētiski pētīt un empīriski pārbaudīt 3-4 gadus vecu bērnu sociālo prasmju sekmēšanas iespējas rotaļās. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā literatūrā analizējot tādu autoru darbus kā D. Dzintare, I. Stangaine, D.Lieģeniece, G. Svence, Ļ. Vigotskis, D. Elkoņins, N. Mihaiļenko u.c. pētīts sociālo prasmju jēdziens, analizēts 3-4 gadu vecumposms, noteikta rotaļu loma pirmsskolas vecuma bērnu sociālajā attīstībā. Īpaša uzmanība pievērsta daudzveidīgu radošo rotaļu organizēšanas un vadības iespējām sociālo prasmju attīstīšanai 3-4 gadus veciem bērniem. Empīriskajā daļā atlasītas radošās rotaļas, kas atbilst konkrētās bērnu grupas interesēm un aktuālajām vajadzībām sociālo prasmju attīstības jomā. Tiek izmantotas tādas radošu rotaļu grupas kā lomu un teatrālās (dramatizācijas) rotaļas, celtniecības rotaļas, kā arī kustību rotaļas ar radošiem elementiem. Empīriskā pētījuma ietvaros sasniegti pozitīvi rezultāti – jau divu mēnešu laikā būtiski uzlabojušies bērnu sabiedriskuma rādītāji, mazinājušies savstarpējie konflikti, kas pārsvarā rodas neprasmes dalīties ar rotaļlietām un spēlēties, izmantojot vienas un tās pašas rotaļlietas, parādījušās kopīgas rotaļas, kuru iniciatori ir paši bērni. Šādi novērojumi ļauj apstiprināt pētījuma sākumā izvirzīto hipotēzi: sociālās prasmes tiks veiksmīgi veicinātas 3-4 gadus veciem bērniem, ja ikdienas pedagoģiskajā procesā tiks mērķtiecīgi vadītas radošās rotaļas, kas atbilst konkrētās grupas bērnu aktuālajām interesēm un vajadzībām. Doto pētījumu var izmantot vecāki un pirmsskolas skolotāji, kuriem aktuāli ir jautājumi par sociālo prasmju veicināšanu pirmsskolas vecuma bērniem. Atslēgas vārdi: sociālās prasmes, rotaļas, radošās rotaļas, 3-4 gadus veci bērni Darba saturs: 43lpp., ietver 5 tabulas, 9 attēlus, izmantoti 49 literatūras avoti.
 
Qualification paper is developed on topic about social skill development trough activities and games for 3-4 years old children. Qualification paper is made for the purpose of theoretical study and empirically verifying the social skill improvement possibilities on 3-4 years old children. This study consists of two parts – theoretical and empirical. The term of social skills, the age from 3 to 4 years, the role of playing in the development of pre – school age has been researched by analyzing works of D.Dzintare, I.Stagaine, D.Liegeniece, G.Svence, L.Vigotskis, N.Mihailenko. A special attention was focused on various role play organizing and management capabilities for social skill improvement for 3 to 4 years old children. In the empirical part of the study a program has been created, which provides everyday role play for children, where modern and very well-known characters from television are included, that way it stimulates the interest of children in these activities. Within the empirical study positive results has been achieved – significant improvements of sociability has been noticed, mutual conflicts were reduced, new mutual games has been created, whose indicators were children themselves. These observations confirm the raised hypothesis: social skills will successfully improve if in everyday pedagogical process role play activities that accords to specific current needs and interests were purposely managed. Given research can be used by parents and pre-school teachers, who find questions about social skill improvement for pre-school aged children important. Keywords: social skills, activities, role play, 3 to 4 year old children. Work content: 43 Pages, contains 5 tables, 9 pictures, used 49 Literature sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37735
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV