VECĀKĀ PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNU SĪKĀS MOTORIKAS ATTĪSTĪBA MĀJTURĪBAS UN TEHNOLOĢIJU NODARBĪBĀS
Автор
Kriņicka-Plotņikova, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Volāne, Elita
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sīkās motorikas attīstība mājturības un tehnoloģiju nodarbībās Darba autors: Kristīne Kriņicka-Plotņikova Darba mērķis: pētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sīkās motorikas attīstības un pilnveidošanas iespējas mājturības un tehnoloģiju mācību procesā. Izmantotās metodes: 1.Teorētiskās: •Pedagoģiskās, psiholoģiskās un metodiskās literatūras analīze; •Citu avotu analīze. 2.Empiriskās: •Testēšana; •Vērtēšana; •Novērošana; •Aprakstošās statistikas metode. Kvalifikācijas darbā pētīta un analizēta pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sīko motoriku attīstību tās veicināšanas iespējām. Veikts pētījums par bērnu sīko motoriku un tās pilnveidošanu. Pamatojoties uz literatūras un citu avotu izpēti, kā arī uz pētījumā iegūto datu analīzi, izstrādāti ieteikumi pedagogiem bērnu sīkās motorikas pilnveidošanai vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba apjoms: 47 lpp., 22 attēli, 1 tabula, 30 pielikumi, izmantoti 27 literatūras avoti. Atslēgvārdi: sīkā motorika, attīstība, veicināšana, rokdarbi, bērni. The development of older preschool age children’s fine motor skills in activities of household arts and technology The author of the Qualifying paper: Kristīne Kriņicka-Plotņikova The aim of the research is to investigate possibilities of development of older preschool children’s fine motor skills in learning process of household arts and technology Methods employed: 1)Theoretical methods: •Analyse of pedagogical, psychological and methodical literature; •Analyse of other sources. 2)Research methods: •Testing; •Assessment; •Observation; •Descriptive statistics method. In the qualifying paper were researched and analysed pedagogical and psychological literature on development of older preschool children’s fine motor skills and possibilities of their advancement. Was conducted the research on children’s fine motor skills and their improvement. Based on research of literature and other information sources has been developed recommendations for teachers and parents on improvement of older preschool age children’s fine motor skills. The volume of the Qualifying paper: 47 pages, 22 drawings, 1 table, 30 appendices, 27 literature sourses. Keywords: fine motor skills, development, advancement, manual training, children.