Sporta nozīme pareizas stājas veidošanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem
Author
Janovičs, Edgars
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba „Sporta nozīme pareizas stājas veidošanā vecākā pirmsskolas vecuma bērniem” mērķis ir teorētiski un empīriski pētīt sporta nodarbību ietekmi uz 6-7 gadīgu bērnu stājas veidošanu. Kvalifikācijas darba autors ir Edgars Janovičs. Lai īstenotu mērķi tiek izvirzīti uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģisko literatūru par stāju, tās attīstību un veidiem un 6 – 7 gadīgu bērnu attīstību. 2.Izzināt sporta nodarbību ietekmi uz pirmsskolas vecuma bērnu stājas veidošanu. 3.Pētīt stājas veidošanās iespējas bērniem 6 – 7 gadu vecumā sporta nodarbībās. Darba teorētiskajā daļā izmantota pedagoģijas un psiholoģijas literatūra, tiek aprakstītas psihologu un pedagogu atziņas par 6-7 gadīgu bērnu stājas veidošanas nozīmi, skaidrots pareizas stājas termins, aprakstīti stājas veidi, aprakstīts 6-7 gadīgu bērna attīstības raksturojums un kritēriji stājas novērtēšanai. Pētnieciskajā darbā autors izmanto šādas pētījumu metodes: 1.Teorētiskās – literatūras analīzes apkopošana un analīze par stāju, bērnu attīstību un sporta nodarbībām; 2.Empīriskās: oPedagoģiska novērošana, oPedagoģiska izmēģinājuma darbība, oPētījuma rezultātu analīze. Tiek pārbaudīta kvalifikācijas darba hipotēze – regulāras sporta nodarbības veido 6 - 7 gadīgu bērnu stāju, ja: skolotājs izvērtē bērnu stāju atbilstoši attīstības likumsakarībām; bērni aktīvi iesaistās piedāvāto vingrojumu izpildē; skolotājs izvēlas speciālus stāju nostiprinošus vingrinājumus un izmanto tos. Pētījuma bāze ir Pirmsskolas izglītības iestādes “X” “Y” grupas 10 bērni. Pētījums ilgst no 2017.gada aprīļa līdz 2017.gada oktobrim. Kvalifikācijas darbs sastāv no ievada, divām daļām, secinājumiem, literatūras saraksta un pielikumiem. Kopā darbā ir 43 lpp, 3 pielikumi, darbā izmantoti 33 literatūras avoti. The aim of the qualification work "The Importance of Sport in Creating Correct Behavior for Older Preschool Children" is to theoretically and empirically investigate the impact of sports activities on the development of children aged 6-7. The author of the qualification work is Edgars Janovičs. To achieve the aim following objectives were proposed: 1.To analyze pedagogical literature about posture, its development and types and the development of children aged 6 to 7. 2.To find out the impact of sports activities on the development of pre-school children. 3. To investigate the possibilities of formation for children in sports classes of 6 to 7 years old. In the theoretical part of the qualification work the literature of pedagogy and psychology was analysed and quotes of pedagogs and psychologists about the meaning of psychologists and educators regarding the importance of forming the children in the age of 6-7, clarifies the term of the right approach, describes the types of ways, describes the characteristics of the development of a child aged 6-7, and the criteria for assessing the status. In the practical part following methods were used: 1.Theoretical - compilation of literature analysis and analysis of stasis, child development and sports activities; 2.Empirical: oPedagogical observation; oPedagogical activity trial; oThe analysis of results of the study. The hypothesis of the qualification work is checked - regular sports classes make up the age of 6 to 7 years old when: the teacher evaluates the child's position according to the developmental regularities; children are actively involved in the exercise of the exercise; the teacher select and use the special reinforcing exercises. The foundation of the study was 10 children of the class „Y” of the preschool „X”. The study lasts from April 2017 to October 2017. The qualification work consists of Introduction, two parts, Conclusion, References and Appendixes. Altogether there are 43 pages and 3 Appendixes including 33 sources of literature.