Show simple item record

dc.contributor.advisorVigule, Dagnija
dc.contributor.authorSimsone, Gundega
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:01:42Z
dc.date.available2018-01-07T02:01:42Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61671
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37744
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autore Gundega Simsone, darba vadītāja Dr. paed. Dagnija Vigule. Kvalifikācijas darba tēma ir pirkstiņu rotaļas trīsgadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai. Pētījuma mērķis ir pētīt trīsgadīgu bērnu emocionālo attīstību pirkstu rotaļu procesā. Pētījuma izvirzītie uzdevumi - analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku teorijas par emocionālo attīstību, raksturot emocionālo attīstību trīsgadīgiem bērniem, izzināt vai pirkstu rotaļas iespējas trīsgadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai raksturo mērķa sasniegšanas procesu un pētījuma jautājumu. Uz teorētisko atziņu pamata ir izvirzīts pētījuma jautājums. Kādi nosacījumi sekmē trīsgadīgu bērnu emocionālo attīstību pirkstu rotaļā? Atbildot uz pētījuma jautājumu, kādi nosacījumi sekmē trīsgadīgu bērnu emocionālo attīstību pirkstu rotaļā, sekmē šādi nosacījumi, ja blakus būs pedagogs, kurš atbalstīs un iedrošinās, izjutīs sirsnību un uzmanību, ja bērns iesaistīsies pirkstu rotaļās atbilstoši savam vecumposmam. Pētījuma pirmajā daļā analizētas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par emocionālo attīstību. Balstoties uz teorētiskajām atziņām tiek pētīta emocionālā attīstība pirmsskolā un izzināta trīsgadīga bērnu emocionālā attīstība. Pētījuma otrajā daļā tiek izzinātas pirkstu rotaļas iespējas trīsgadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai, tiek raksturots empīriskais pētījums- praktiskais darbs ar bērniem, pedagoģiskais vērojums, rezultātu analīze. Analizējot pētījuma rezultāta un procesa norisi var secināt, ja pedagogs izjutīs sirsnību un uzmanību, atbalstīs un iedrošinās un tiks izvēlēti bērnu vecumposma attīstībai atbilstošas pirkstu rotaļas, tad pedagogs sekmēs bērna pozitīvo emocionālo attīstību pirkstu rotaļu procesā un veicinās pozitīvu personības attīstīšanos. Kvalifikācijas darba apjoms ir 48 lappuses, 27 attēli, 2 tabulas, 2 pielikumi un 47 literatūras avoti.
dc.description.abstractThe author of the qualification work is Gundega Simsone, the supervisor is Dr. paed. Dagnija Vigule. The topic of the qualification work is – Finger Games as Emotional Development Facilitator for Three Year Old Kids. The main purpose is to research the emotional development of the three year old kids during the process of finger games. Main tasks of the research – to analyze the theories of pedagogical and psychological scientists in regards to emotional development, to describe the emotional development of the three year old kids, to find out if possibilities for finger games in regard of three year old kids emotional development describes the process of reaching the objective and the main purpose of the study. The research question is based on the theoretical acknowledgment. Which conditions facilitate the emotional development of the three year old kids during the finger games? Answering the research question, which conditions facilitate the emotional development of the three year old kids during finger games, then the development will be facilitated by the following conditions, if besides there will be a pedagogue who supports un encourages, if the kid will feel the sincerity and care and if the kid will engage into finger games that fits their respective age group. In the first part of the research, the analysis of the theoretical acknowledgement of the pedagogues and psychologists concerning emotional development is carried out. Based on the theoretical acknowledgement, the emotional development in pre-school is researched and the emotional development of the three year old kids ascertained. In the second part of the research, the possibilities for finger games in the context of the emotional development of three year old kids are ascertained, and the empirical research – practical engagement with kids is characterized, pedagogical observations and the analysis of the results provided. Analyzing the research process and results it can be observed that if the pedagogue will provide the sincerity and care, support and encouragement and if the finger games will be provided according the respective age group, then the pedagogue will facilitate the positive emotional development during the process of the finger games and promote the positive development of the personality. The volume of the qualification work: 48 pages, 27 pictures, 2 charts, 2 annexes and 47 literature sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpozitīvās emocijas
dc.subjectemocionalitāte
dc.subjectattīstība
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpirkstu rotaļas
dc.titlePirkstiņu rotaļas trīsgadīgu bērnu emocionālās attīstības sekmēšanai
dc.title.alternativeFinger Games as Emotional Development Facilitator for Three Year Old Kids
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record