Trīsgadīgo bērnu sensoro spēju attīstības veidošana integrētajās rotaļnodarbībās
Author
Pilandere, Gunita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vigule, Dagnija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore: Gunita Pilandere Kvalifikācijas darba nosaukums: Trīsgadīgo bērnu sensoro spēju attīstības veidošana integrētajās rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darba mērķis: teorētiski pamatot un praksē pārbaudīt pirmsskolas vecuma bērnu sensoro spēju attīstības sekmēšanu integrētajās rotaļnodarbībās. Kvalifikācijas darbs sastāv no divām nodaļām un piecām apakšnodaļām. Pirmajā nodaļā pētītas pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pirmsskolas bērnu sensoro audzināšanu un attīstību. Otrajā nodaļā tika veikta pedagoģisko paņēmienu aprobācija trīsgadīgo bērnu sensoro spēju attīstības veidošanai. Darba gaitā gūtās atziņas formulētas secinājumos. Galvenie secinājumi: - Pirmsskolas vecums ir sensoro spēju attīstības “zelta laikmets”, kad sajūtu un uztveres attīstība notiek īpaši intensīvi; - Vecumā līdz 3 gadiem bērni galvenokārt uzkrāj sensoro pieredzi un iegūst pirmos priekšstatus par apkārtējās pasaules priekšmetu un parādību raksturīgajām pazīmēm un savstarpējām likumsakarībām, 3 gadu vecumā bērni sāk intensīvi apgūt sensoros etalonus – krāsu nosaukumus, formu un lieluma apzīmējumus, u.c.; - Lai pirmsskolas vecuma bērnu sensorā attīstība noritētu sekmīgi, ir nepieciešama daudzveidīga, iespaidiem bagāta attīstošā vide, pieaugušā mērķtiecīgs atbalsts, īpaši plānotas un sistemātiski organizētas rotaļnodarbības sensorās attīstības veicināšanai. Atslēgas vārdi: pirmsskolas izglītība, sensorā attīstība, 2-3 gadus veci bērni, rotaļnodarbības. Kvalifikācijas darba apjoms - 60 lpp., informācija izvietota 3 tabulās, 12 attēlos. Darba izstrādāšanai izmantoti 44 literatūras avoti. Author of the qualification work: Gunita Pilandere Title of qualification work: Development of three-year-old children's sensory abilities in integrated play activities. The aim of the qualification work is to: theoretically justify and, in practice, test the development of sensory abilities of pre-school children in integrated play activities. The qualification work consists of two chapters and five sub-chapters. The first chapter deals with the findings of pedagogy and psychology scientists about the upbringing and development of pre-school children's sensors. In the second chapter, approbation of pedagogical techniques was developed for the development of sensory abilities of children of three years. The lessons learned in the work are formulated in the conclusions. Main findings: -Pre-school age is the "golden age" of developing sensory abilities, when the development of sensation and perception is particularly intense; -At the age of 3, children are mainly accumulating sensory experience and obtaining the first notions about the intrinsic features and regularities of the subject and phenomena of the surrounding world; at the age of 3, children begin to intensively acquire sensor standards - color names, shapes and sizes, etc .; -In order to successfully develop the sensory development of pre-school children, a diverse, impressive, developing environments, targeted adult support, specially planned and systematically organized activities for sensory development are needed. Keywords: pre-school education, sensory development, children 2-3 years old, play activities. The qualification paper is 60 pages. The information is presented in 3 tables, 12 pictures. 44 literature sources have been used for the development of the work.