Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana didaktiskajās rotaļās
Author
Āriņa, Lienīte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Vilka, Ilze
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba tēma – “Vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšana didaktiskajās rotaļās”. Pētījuma mērķis – teorētiski izpētīt un praktiski pārbaudīt didaktisko rotaļu ietekmi uz vidējā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma paplašināšanu. Teorētiskajā daļā pētīti un izzināti latviešu un ārvalstu pedagoģijas un psiholoģijas pētījumi. Apkopotas teorētiskās atziņas par runas un valodas raksturojumu četrus līdz piecus gadus veciem bērniem. Tiek raksturotas un pētītas didaktiskās rotaļas, pētīts un analizēts runas un valodas termina skaidrojums. Izklāstītas teorētiskās atziņas, kas nepieciešamas pedagoģiskā pētījuma veikšanai un rezultātu analīzei. Kvalifikācijas darba praktiskā daļa sastāv no autores pedagoģiskās izmēģinājuma darbības, tā gaitas un rezultātu analīzes. Praktiskajā daļā tiek aprakstītas pētījumā izmantotās metodes, novērojumi un autores secinājumi. Darbā ir iekļauti astoņi attēli, piecas tabulas. Darbam tiek pievienoti septiņi pielikumi. Atslēgvārdi: vidējā pirmsskolas vecuma bērni, vārdu krājums, didaktiskās rotaļas The topic – “Extension of pre-school child vocabulary in didactic games”. Research goal – theoretically and practically verify didactic games impact to the vocabulary of pre-school age children. In theoretical part been studied and decomposition of Latvian and foreign education and psychology studies. Summarized the theoretical knowledge about the speech and language characteristics in children aged four to five years. Described and studied didactic games, studied and analyzed the speech and language term explanation. Described theoretical knowledge necessary for the performance of pedagogical study and analysis of the results. The practical part consists of the pedagogical pilot activities, the progress and analysis of the results. The practical part describes used methodology, the observations and the conclusions. Work has included eight pictures, five tables. To the work is added the seven attachments. Keywords: children of mid pre-school age, vocabulary, didactic games.