3 – 5 pirmsskolas vecuma bērnu pirkstu muskulatūras attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā
Author
Krūkle, Evija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats ir “3 – 5 pirmsskolas vecuma bērnu pirkstu muskulatūras attīstības sekmēšana vizuālajā mākslā ”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt vidējā vecuma bērnu sīkās pirkstu muskulatūras attīstības sekmēšanas iespējas zīmēšanā. Darbs sastāv no ievada, teorētiskā daļa – 1. nodaļas apjomā, praktiskā daļa – empīriskais pētījums, kas atainots 2 nodaļā, secinājumi, izmantotās literatūras saraksts un pielikumi. Darba teorētisko daļu veido pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par pirkstu sīkās muskulatūras attīstību, tās veicinošajiem faktoriem un likumsakarībām, kā arī pirkstu sīkās muskulatūras attīstības iespējām vizuālajā mākslā, kuras tikušas izpētītas un apkopotas dažādos literatūras avotos. Darba 2. nodaļā autore apskata pētījumu organizācijas un metodoloģijas raksturojumu, lai varētu uzsākt pētījumu par to, vai vizuālā māksla sekmē pirkstu sīkās muskulatūras attīstību 3-5 gadu veciem bērniem. Darba pētnieciskajā daļā tika izmantotas šādas metodes: Pedagoģiskā novērošana; Portfolio izmantošana; Bērnu darbības un tās rezultāta analīze pēc izstrādātājiem kritērijiem; Darbā ir izstrādāti secinājumi un pielikumi par 3-5 gadīgu bērnu pirkstu sīkās muskulatūras attīstības sekmēšanu vizuālajā mākslā. Darbs sastāv no 62 lapaspusēm, 8 attēliem, 10 tabulām, 1 diagrammām, 1 pielikumu un 63 literatūras avotiem Qualifications work’s theme is “Promoting the development of fine finger muscles in visual arts of 3 - 5 years old preschool children”. Qualification work’s aim is theoretically and practically find out how to promote the development of finger muscles in visual arts of 3 - 5 year’s old children. This work consists from introduction, one theoretical part and practical part – empirical research that is displayed in 2nd part, conclusions, references and additions. Work’s theoretical part is made from pedagogical and psychological scientific findings about development of fine muscle of the fingers, its contributing factors and regularities, as well as promoting the development of fine finger muscles in visual arts, which have been researched and collected in various sources of literature. In the second part author reviews the description of the organization and methodology of research to start the study about it. In addition, the question is - could it be that visual arts can promote the development of fine finger muscles of 3 - 5 years old preschool children. There are some methods what I used in empirical research part: pedagogical observation, use of portfolio, an analysis of children’s activities and their outcomes based on the criteria development, There are conclusions and an attachment about promoting the development of fine finger muscles in visual arts of 3 - 5 years old preschool children. Work consists from 62 pages, 8 pictures, 10 charts, 1 diagrams, 1 additions and 63 literature sources.