Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes pilnveide kustību rotaļā
Author
Vanaga, Renāte
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stangaine, Inga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmes pilnveide kustību rotaļā. Kvalifikācijas darba autors: Renāte Vanaga Pētījuma mērķis: teorētiski izzināt un praktiski aplūkot kustību rotaļu izmantošanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu sadarbības prasmju sekmēšanā. Pētījuma teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu latviešu autoru: D. Dzinteres, I. Stangaines, D. Lieģenieces, S. Laizānes, kā arī citu autoru izteiktām atziņām par saskarsmes un sadarbības nozīmi, kustību rotaļu nozīmi bērnu dzīvē. Tiek analizētas autoru atziņas par bērna attīstību, likumsakarībām problēmas skatījumā, kā arī analizētas atziņas par rotaļu veidiem un kustību rotaļas nozīmi sadarbības sekmēšanā. Empīriskajā daļā tika novērota un salīdzināta bērnu sadarbība vecākā pirmsskolas vecuma bērniem caur kustību rotaļām. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmanto dažādas metodes: novērojumus, pārrunas ar bērniem, analīzi. Darba saturā ir dažādas psihologu un pedagogu atziņas par saskarsmi un sadarbību, kustību rotaļām, tās veidiem un nozīmi sadarbības prasmju apguvē, aprakstīts praktiskais darbs ar bērniem, kā arī novērojumu rezultāti par bērnu saskarsmes, sadarbības prasmēm gan pētījuma sākumā, gan beigās. Praktiskajā pētījumā ir iekļauta PII grupa ar 16 bērniem (10 meitenes un 6 zēni); izmantotas autores izvēlētas kustību rotaļas, kas pēc autores domām varētu sekmēt bērnu sadarbības prasmju pilnveidi. Pētījuma beigās var secināt, ka kustību rotaļas pilnveido bērnu sadarbības prasmes. Darba apjoms: 65 lpp., 3 tabulas, 12 attēli, 4 pielikumi, 68 literatūras avoti, no tiem 63 latviešu valodā un svešvalodā 5. Atslēgas vārdi: Saskarsme, sadarbība, kustību rotaļa, pirmsskola. Title of the qualification work: Cooperation skill improvement in the oldest preschool children through movement game. Author of the qualification work: Renate Vanaga Objective of the research study: to investigate theoretically and consider practically the possibilities for movement game application in improvement of cooperation skills in the oldest preschool children. The theoretical part of the research study is based on conclusions of acknowledged Latvian authors: D. Dzintere, I. Stangaine, D. Lieģeniece, S. Laizāne, as well as other authors’ opinions on importance of communication and cooperation, importance of movement games in children’s lives. There are analysed the authors’ opinions on child development, regularities viewed problematically, as well as there are analysed conclusions on types of games and importance of the movement game in development of cooperation skills. Children’s cooperation through movement games in the oldest preschool children was observed and compared in the empiric part. The author applies different methods in the practical part of the research study: observations, conversations with children, analysis. The work contains diverse opinions of psychologists and teachers as to communication and cooperation, movement games, types and importance thereof in acquisition of cooperation skills; the practical work with children is described, as well as results of the observations on children’s communication and cooperation skills both in the beginning and in the end. The practical research study includes a group of 16 children (10 girls and 6 boys) from a preschool educational establishment; movement games chosen by the author were employed likely to enhance improvement of children’s cooperation skills, to the author’s mind. In the end of the research, a conclusion can be drawn that movement games do improve cooperation skills in children. Volume of the work: 65 ps., 3 tables, 12 pictures, 4 annexes, 68 sources of literature, whereof 63 in Latvian and 5 in a foreign language. Keywords: Communication, cooperation, movement plat, preschool.