dc.contributor.advisor | Vigule, Dagnija | |
dc.contributor.author | Ļebedeva, Inga | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-01-07T02:01:56Z | |
dc.date.available | 2018-01-07T02:01:56Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 61721 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37762 | |
dc.description.abstract | Darba autore: Inga Ļebedeva. Darba vadītāja: Latvijas Universitātes docente dr. paed. Dagnija Vigule. Kvalifikācijas darba temats: Pirmsskolas vecuma bērna izziņas interešu veicināšana pētnieciskajā darbībā. Darba mērķis: Teorētiski un empīriski pētīt četrgadīgu bērnu izziņas interešu veicināšanas iespējas pētnieciskajā darbībā. Darba uzdevumi: 1.Analizēt pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par izziņas interešu veicināšanu. 2.Teorētiski raksturot pētniecisko darbību. 3.Veikt pētījumu par pirmsskolas vecuma bērnu izziņas interešu veicināšanu pētnieciskā darbībā. Noteikt pētījuma organizāciju un metodes. Kvalifikācijas darbs sastāv no teorētiskās un praktiskās daļas. Darba teorētiskajā daļā analizēts jēdziens „izziņas intereses” un sniegts to raksturojums četrgadīgiem bērniem. Tiek apskatītas pirmsskolas vecuma bērna izziņas interešu veicināšanas iespējas pētnieciskajā darbībā. Darba empīriskā daļa tiek atspoguļota otrajā nodaļā. Lai noskaidrotu četrgadīgu bērnu zinātkāri un intereses, tika izmantota vecāku aptauja. Bērnu izziņas intereses tika sekmētas ar praktisko darbību palīdzību, bērniem piedāvājot iesaistīties pētnieciskajā darbībā, veicot eksperimentus. Tika veikta iegūto rezultātu analīze. Pētījumā sākumā izvirzītā hipotēze guva apstiprinājumu, ka bērnu izziņas interešu veicināšana pētnieciskajā darbībā būs sekmīga, ja bērniem tiks nodrošināta iespēja pašiem izvirzīt jautājumus un prognozēt rezultātus. No izziņas interešu veidošanas viedokļa svarīgi bērniem pašiem izvirzīt jautājumus, pašiem formulēt hipotēzes un tās pārbaudīt saviem spēkiem praktiskā darbībā, veicot eksperimentus. Līdzdalība dažādu pētniecisko uzdevumu risināšanā attīsta bērnos radošo domāšanu, rada atklājuma prieku un tai ir liela nozīme izziņas interešu un intelektuālās aktivitātes veidošanā. Atslēgas vārdi: Izziņas intereses, pētnieciskā darbība, eksperiments. Kvalifikācijas darba apjoms – 42 lapaspuses, 13 attēli, 4 tabulas. Darbā tika izmantoti 35 literatūras avoti un iekļauts 1 pielikums. | |
dc.description.abstract | Author of the work: Inga Ļebedeva Supervisor of the work: Docent of the University of Latvia dr. paed Dagnija Vigule. Theme of the qualification work: Preschool children's cognitive interest promotion using research activity. Aim of the work: Theoretically and empirically study the possibilities of promoting four-year-old children's cognitive interests in research activities. Tasks of the work: 1.To analyze the ideas of pedagogy and psychology academics on the promotion of cognitive interests. 2.Theoretically describe the research activity. 3.To carry out a research on promoting the interests of preschool children in research activities. Determine the organization and methods of the study. The qualification work consists of a theoretical and practical part. The theoretical part of the work analyzes the concept of "cognitive interests" and gives a description of it to four-year-old children. The possibilities of promoting the interests of preschool children in the research activity are considered. The empirical part of the work is reflected in the second chapter. A parent survey was used to find out the curiosity and interests of four-year-old children. Children's cognitive interests were fostered by practical activities, offering children the opportunity to engage in research, experimenting with them. An analysis of the obtained results was performed. The hypothesis originally suggested in the study was confirmed that the advancement of children's cognitive interests in research would be successful if children were given the opportunity to raise questions and predict their results. From the point of view of creating a cognitive interest, it is important for children to raise their own questions, to formulate their own hypotheses themselves and to test their strength in practice by conducting experiments. Participating in solving various research tasks develops children's creative thinking, brings joy of discovery and plays an important role in the development of cognitive interests and intellectual activity. Keywords: Cognitive Interests, Research, Experiment. The volume of the qualification – 42 pages, 13 figures, 4 tables. 35 sources of literature were used in the work and 1 appendix was included. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Pirmsskolas pedagoģija | |
dc.subject | Izziņas intereses | |
dc.subject | pētnieciskā darbība | |
dc.subject | eksperiments | |
dc.subject | zinātkāre | |
dc.title | Pirmsskolas vecuma bērna izziņas interešu veicināšana pētnieciskajā darbībā | |
dc.title.alternative | Preschool children's cognitive interest promotion using research activity | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |