4 - 5 gadu vecu bērnu vizuālās atmiņas sekmēšana gleznošanā
Author
Ķūrēna, Baiba
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Mūsdienas dzīves darbībā cilvēkam nepieciešams vajadzības gadījumā reproducēt nozīmīgas darbības, procesus un notikumus, tādēļ atmiņa ir jātrenē un jāatīsta visa mūža garumā. Kvalifikācijas darba temats: “4-5 gadu vecu bērnu vizuālās atmiņas sekmēšana gleznošanā”. Pētījuma mērķis: Teorētiski izzināt un praktiski pāŗbaudīt kā gleznošanā pirmsskolā sekmējama 4-5 g.v bērnu vizuālā atmiņa. Darba pirmajā daļā tiek analizēta zinātniskā, pedagoģiskā un metodiskā literatūra par bērnu atmiņas sekmēšanu un gleznošanas nodarbībām pirmsskolā. Darba otrajā daļā aprakstīts empīriskais pētījums un analizēti iegūtie rezultāti. Pētījumā tika noskaidrota atbilde uz izvirzīto jautājumu: 4-5 g.v. bērnu atmiņa tiks sekmēta, ja: •gleznošanas nodarbības pirmsskolā process tiks balstīts uz rotaļu; •tēlainā atmiņa tiks veicināta, mērķtiecīgi organizējot uztveres uzdevumus. Darbā ir 44 lpp., 3 pielikumi, 5 tabulas, 12 attēli, 27 lit. avoti. In today’s life’s movement people needs to reproduce important operations, processes and events in case of need. Qualification paper’s topic: 4-5 Year Old Children’s Visual Memories Development at Painting in Pre-school. Studie’s goal: Theoretically find out and practically verify how furtherance 4-5 year old children’s visual memory at painting in preschool. In the first part of the work have been analyzed scientific, pedagogical and methodological literature about children’s memories development and painting lessons in preschool. In the second part of the work have been described empirical study and obtained results are analyzed. The answer will be found on the raised question in the study: 4-5 year old children’s memory will be improved, if: •process of painting lessons will be carried on joy; •Imaginatively memory will be increased by organizing perception tasks purposefully This work contains 44 pages, 3 attachments. 5 tables, 12 pictures, 27 literature sources.