Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana bērniem 2 - 3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē
Autor
Grīniņa, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Miltiņa, Irēna
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba temats – Pašapkalpošanās prasmju sekmēšana bērniem 2 – 3 gadu vecumā pirmsskolas izglītības iestādē Mērķis. Teorētiski un praktiski izzināt vingrinājumu un rotaļu izmantošanas iespējas pašapkalpošanās prasmju attīstībai 2 – 3 gadīgiem bērniem. Teorētiskā daļa. Tiek aprakstīts par pašapkalpošanos kā pirmo solis uz socializāciju, tiek raksturoti bērni 2 – 3 gadu vecumā veseluma skatījumā un analizēta pieaugušo nozīme bērnu pozitīvas attieksmes un praktiskas darbības veicināšanā. Praktiskajā daļā darba autore atspoguļo bērnu prasmes un attieksmi pret veicamajām darbībām ( roku mazgāšana, ēšanas prasmes ), lai veiktu pētījumu tiek izvirzīti konkrēti rādītāji un konstatēti bērnu prasmju apguves līmeņi pētījuma sākumā. Izmantojot dažādus pedagoģiskos paņēmienus pašapkalpošanās prasmju veicināšanai, tiek panākts, ka minēto prasmju apguve tiek veiksmīgi pilnveidota. Darba autore uzskata, ka izvirzītā hipotēze – bērnu pašapkalpošanās prasmes pilnveidosies sekmīgāk ja pieaugušie izmantos pedagoģiski pamatoti rotaļas un vingrinājumus – tika pārbaudīta un apstiprinājās. Kvalifikācija darbs sastāv no 49 lappusēm, 4 tabulām, 5 pielikumiem. Tiek izmantoti 55 literatūras un informācijas avoti. Qualification paper topic – Promotion of self-service skills for children aged 2 to 3 in a pre-school educational institution. Qualification paper aim. Theoretically and practically to learn the exercises and possibilities of using the games for development of self-service skills for 2 to 3 year old children The first part is the theoretical part. It describes self – service and the first step towards socialization, it gives characteristics of the children aged 2 to 3 as a holistic beings, it analyses the role of adults in developing children’s positive attitude and encouraging practical activities. In the practical part, the author of the paper reflects the children's skills and attitudes about the activities to be performed (hand washing, eating skills), in order to carry out research, certain indicators are set and the levels of acquiring children's skills at the beginning of the study are identified. By using various pedagogical techniques to promote self-service skills, these skills are successfully mastered. The author believes that the proposed hypothesis – children's self – service skills will be better developed if adults use pedagogically sound games and exercises – were tested and approved. The qualification paper consists of 49 pages, 4 tables, 5 attachments, 55 sources of literature and information have been used.