Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana didaktiskajās rotaļās
Автор
Fogele, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats ir „Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguves sekmēšana didaktiskajās rotaļās” Darba mērķis teorētiski un praktiski izzināt 6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes apguves iespējas didaktisko rotaļu izmantošanā. Izstrādātais darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskajā daļā tiek analizētas, salīdzinātas un atspoguļotas dažādu autoru atziņas. Atslēgas vārdi: lasītprasme, didaktiskās rotaļas, pirmsskola. Darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt 6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes apguves iespējas didaktisko rotaļu izmantošanā, lai šo mērķi sasniegtu, darbā tika izvirzīti uzdevumi: 1. Izpētīt teorētiskās atziņas par lasītprasmes veidošanos. 2. Izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstības sekmēšanu didaktisko rotaļu izmantošanā. 3. Izstradāt didaktisko rotaļu kopu 6-7 gadīgu bērnu lasītprasmes sekmēšanai. 4. Pilnveidot praktisko darbību ar bērniem. Darba pirmajā daļā tiek sniegts lasītprasmes apguves vispārīgs raksturojums pedagogu un psihologu teorētiskajās atziņās, lasītprasmes terminu skaidrojums un lasītprasmes attīstības iespējas didaktisko rotaļu izmantošanā. Otrajā daļā ir aprakstīts empīriskais pētījums par pedagoģisko paņēmienu aprobāciju vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes apguvē didaktisko rotaļu izmantošanā. Ir sniegts pētījuma organizācijas un metožu raksturojums, pētāmo bērnu raksturojums temata ietvaros. Atspoguļots praktiskais darbs ar bērniem, ievietots rezultātu apkopojums un analīze. Pētījuma hipotēze: vecākā pirmsskolas vecuma bērnu lasītprasmes attīstība tiek veicināta, ja didaktiskajās rotaļās izmanto daudzveidīgus materiālus, rotaļas, mācību process tiek radīts daudzveidīgs un tiek ievērotas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarības. Darba apjoms: 40 lapaspuses, 2 autora veidotas tabulas, 16 attēli, 6 pielikumi. Darba izstrādes ietvaros analizēti 32 literatūras avoti un izmantoti 9 interneta avoti. The qualifications jobs subject is „Older pre-school child reading skills in didactic game use”. The aim of the theoretical and practical knowledge of 6-7 year old children's literacy learning opportunities and be taken by didactic game use. The work consists of theoretical and empirical parts. Theoretical parts are analyzed, compared, and reflected in different authors' knowledge. Key words: reading skills, didactic game, pre-school. The objective of the work is theoretical and practical knowledge of 6-7 years old childrens reading skills learning opportunities and be taken by didactic game use, in order to achieve this objective, work tasks were raised: 1.To examine the theoretical knowledge on reading skills formation. 2. To explore the development of pre-school childrens game in didactic use. 3.Establish didactic game sets to 6-7 year olds and be taken to promote children reading skills. 4.The development of practical activities with children. The first subparagraph is provided for general class teachers and psychologists in theoretical knowledge, reading skills, explanation of terms and reading skills development opportunities in didactic game use. The second part describes the empirical study of pedagogical techniques as in reading skills of pre-school elder aged children learning didactic game use. The study is given and the description of the characteristics of the methods within the topic of children. Reflected in practical work with children in the compilation and analysis of results. The hypothesis of the study: the development of the reading skills of pre-school aged children are promoted if in didactic games are used different materials and games. The training process is varied in different ways and respects the elder pre-school aged children development patterns. The amount of work: 40 pages, 2 authored tables, 16 figures, 6 annexes. Within the framework of the work, 32 sources of literature were analyzed and 9 internet sources were used.