Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstītprasmes attīstības sekmēšana zīmēšanas procesā
Autor
Pudruka-Pudruksne, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba autore Dace Pudruka – Pudruksne, darba vadītāja Dr. paed. Antra Randoha. Kvalifikācijas darba tēma ir “Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstītprasmes attīstības sekmēšana zīmēšanas procesā”, kvalifikācijas darbam ir 54 lappuses, darbā ir ievietotas 3 tabulas un 22 attēli, 11 pielikumi un ir izmantoti 37 literatūras un citi informācijas avoti. Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izzināt rakstītprasmes attīstības sekmēšanas iespējas vecākā pirmsskolas vecuma bērniem zīmēšanas procesā. Atslēgas vārdi: rakstītprasme, zīmēšana, pirmsskola, darba piederuma satvēriens. Pētījuma izvirzītie uzdevumi: 1. Analizēt pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par rakstītprasmes attīstību un zīmēšanas procesu vecākā pirmsskolas vecuma bērniem; 2. Izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstītprasmes attīstības sekmēšanu zīmēšanas nodarbībās; 3. Apkopot metodiskos ieteikumus vecākiem rakstītprasmes attīstības sekmēšanai zīmēšanas nodarbībās. Pētījuma pirmajā daļā tiek analizētas pedagogu un psihologu teorētiskās atziņas par rakstītprasmes attīstības sekmēšanu zīmēšanas procesā, tiek pētītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums, kā arī zīmēšanas process un tā ietekme uz rakstītprasmes attīstības sekmēšanu. Pētījuma otrajā daļā tiek izzinātas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu rakstītprasmes attīstības iespējas zīmēšanas nodarbībās, tiek aprakstīta praktiskā pētījuma darba gaita un analizēti praktiskā pētījuma rezultāti, pedagoģiskais vērojums un rezultātu analīze. Pētījuma praktiskā darba rezultāti atspoguļo, ka vecākā pirmsskolas vecuma bērniem rakstītprasmi var sekmēt ar zīmēšanas nodarbības palīdzību The author of this qualification job Dace Pudruka – Pudruksne, the manager of this work Dr. paed Antra Randoha. The theme is “Pre – schoolers from age 5 to 6 writing skills in the development of the process of drawing” qualification work is 54 pages long, it includes 3 table and 22 images, 11 annexes and 37 sources of literature and other sources of information. The aim of the study: cognize theoreticaly and practicaly how process or drawing can contribute development of writting skills in children. Key words: writting skills, drawing, preschool, the default grip of work accessory. Objectives of the study: 1. Analyze educators and psychologists theoretical knowledge regarding the development of writting skills and drawing process in older children of pre-school age; 2. To explore the development of pre-school children writting skills in drawing lessons; 3. Collect methodological recommendations to facilitate the development of parents writing skills drawing lessons. The first part of the study analyses educators and psychologists theoretical knowledge of writting skills development of the drawing process, the studies of elder pre-school age child development, as well as the characteristics of the drawing process and its impact on the development of the writting skills. A second part of the study identifies the oldest pre-school child writting skills development opportunities in drawing classes, it also includes practical work and analyse of the results of the study, practical observation and analysis of the results. The results of practical work reflect that drawing lessons help contribute writting skills in older pre-school children.