Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma attīstības rosināšana ar pirkstu rotaļām
Author
Pabērza, Laila
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba autore ir Laila Pabērza, darba nosaukums: „Jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma attīstības rosināšana ar pirkstu rotaļām”. Darba mērķis: veikt teorētisko analīzi un pētījumu par jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu vārdu krājuma attīstības rosināšanu ar pirkstu rotaļām. Darbs sastāv no ievada, 2 daļām, secinājumiem un priekšlikumiem. Pirmajā daļā aplūkots pedagogu un psihologu skatījums par jaunākā vecumposma bērnu attīstības likumsakarībām, valodas attīstību, kā arī par pirkstu rotaļu nozīmi valodas attīstības rosināšanā. Otrajā daļā galvenā uzmanība veltīta vērojumiem saistībā ar bērnu darbību pirkstiņu rotaļās. Novērotas un fiksētas arī atgriezeniskās saiknes pētījuma laika posmā. Veiktas 5 intervijas ar pedagogiem par pirkstiņu rotaļām un vārdu krājumu rosināšanu. Pētījuma laikā veiktās aktivitātes saistībā ar pirkstiņu rotaļām, liecina par valodas attīstības rosināšanu. Hipotēze - pirkstu rotaļas sekmēs bērnu vārdu krājumu attīstības rosināšanu, ja tiks ievērotas bērnu vecuma posma attīstības likumsakarības, individuālās vajadzības, izvēlētas atbilstošas pirkstu rotaļas ir apstiprinājusies. Darba apjoms: 45 lapas. Darbā ir 2 attēli, 5 tabulas, 3 pielikumi. Izmantoti 26 literatūras avoti. The author of the qualification work is Laila Pabērza, the title of the work: "Development of Preschool Children Vocabulary using Fingerplays.". Aim of the work: to conduct theoretical analysis and research on the stimulation of the development of the latest preschool children vocabulary with fingerplays. The work consists of an introduction, 2 sections, conclusions and proposals. The first section descirbe the view of pedagogues and psychologists on the regularities of the preschool children development, the development of the language, and the role of fingerplays to stimulate language development. The second section focuses on observations on children activities in fingerplays . Feedback was also observed and recorded during the study period. Five interviews with pedagogues on fingerplays and development of vocabulary were conducted. The activities carried out during the study indicated role of fingerplays to stimulate language development. Hypothesis - fingerplays will help stimulate the development of children vocabulary if the regularity of the children age and the individual needs is consider for selected finger games. Scope of paper: 45 pages. The paper contains 2 pictures, 5 tables, 3 annexes, 26 sources of literature.