Vērtību izpratnes veidošanās 5-6 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā pirmsskolā
Author
Tarakānova, Agnese
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Līduma, Anna
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba nosaukums ir „Vērtību izpratnes veidošanās 5 - 6 gadīgiem bērniem rotaļnodarbībā pirmsskolā”. Darbs sastāv no ievada, divām nodaļām un sešām apakšnodaļām, secinājumiem. Darba kopējais apjoms ir 57 lapas, kas ietver 3 tabulas, 14 attēlus un 1 pielikums. Vērtības ir lietas, fakti, parādības, paradumi, principi, ko cilvēks savā apziņā uztver kā sev vai citai personai būtiski nozīmīgus, vēlamus konkrētos vēsturiskos apstākļos, konkrētā sabiedrībā, kā arī, kas sekmē viņa personības veidošanos. Vērtību sistēmas veidošanās un tikumu izkopšana ir process, kas turpinās visu mūžu. Pirmsskola ir sākotnējais izglītības posms, kurā skolotāja vadībā notiek personības daudzpusīga veidošanās. Bērna aktivitāte ar katru vecumposmu palielinās, līdz ar to pirmsskolas skolotājam nepieciešams nodrošināt pirmsskolēna attīstībai atbilstošu vidi. Kā viens no būtiskākajiem attīstības aspektiem ir intelektuālā attīstība, intelektuālo spēju attīstība rotaļu darbībā. Kvalifikācijas darba mērķis ir pētīt un analizēt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu vērtību veidošanos rotaļnodarbībā. Lai sasniegtu izvirzīto mērķi, autors veiks sekojošus uzdevumus: raksturos vērtību būtību no ētikas un pedagoģijas skatījuma, izpētīs pirmsskolēnu (5 - 6 gadi) tikumisko vērtību izpratnes un rīcības veicināšanu rotaļnodarbībā, veiks empīrisko pētījumu izmēģimājumdarbībā. Pirmajā daļā dots priekšstats par vērtībām un tikumību, kā vienu no cilvēka pamatvērtībām; darba otrajā daļā tiek veikts pētījums par tikumisko vērtību izpratnes veidošanos vecākā pirmsskolas vecuma bērniem rotaļnodarbībā. Par pamata avotiem darba radīšanai tika izmantota mācību un izziņas literatūra par ētiku, pedagoģiju un psiholoģiju. The theme of qualifying work is „ The values comprehension forming 5-6 years old kids in learning activities at pre –school.” The work consists of an preface, two chapters, and six subdivisions. The total amoun tof work is 57, which includes the sheettables 3, images 14, and 1 annex. Value sare the things, facts, habits, phenomena, principles, what man in his consciousness as perceived by yourself or other person substantially significant, specific historical circumstances, the relevant public, as well ascontributing his personality formation. The value of the system and develop the virtue is a process that will continue forever. Pre-school education is the initial stage in which the teacher leadership takes the personality formation of versatile. Each child's activity with the same in creases, so preschool teachers need to provide an appropriate environment for children development. As one of the most essential aspects of development are in tell actual development, intellectual ability development of play ground activity. The aim of qualifying work is to study and analyze the oldest preschool age children the value of formation in learning activities. To reach the target, the author will perform the following tasks: will characterize the nature of the value of the ethical and pedagogical perspective, explore kids (5-6 years) moral values and the promotion of learning activities in action, will take the empirical research testing. The first part provides an idea of values and morals, as one of the core values of the people; in the second part of the work is made in the study of moral value in understanding the formation of the oldest preschool age children in learning lessons. On the basis of the work of the sources was used for teaching and cognitive literature on ethics, pedagogy and psychology.