MĀCĪBU VIDE KĀ BĒRNA RADOŠUMA SEKMĒTĀJA PIRMSSKOLĀ
Author
Reimane, Elīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Jurgena, Inese
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Elīna Reimane Darba temats: “Mācību vide kā bērna radošuma sekmētāja pirmsskolā”. Darba veids: Kvalifikācijas darbs Studiju programma: Pirmā līmeņa profesionālās augstākās izglītības studiju programma Darba zinātniskais vadītājs: Profesore Dr.paed. Inese Jurgena Darba apjoms: 48 lpp., 11 attēli, 4 tabulas, 24 pielikumi Atslēgas vārdi: Bērns, radošums, mācību vide, pedagogs Pētījuma mērķis: Teorētiski un praktiski izvērtēt mācību vidi kā bērna radošuma sekmētāju pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt teorētisko literatūru par radošumu un radošu mācību vidi pirmsskolā. 2.Izzināt bērna radošuma ietekmējošus faktorus. 3.Izveidot rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem mācību vides izveidei bērnu radošuma veicināšanai. Kvalifikācijas darbs sastāv no 3 nodaļām ar apakšnodaļām: Pirmā nodaļā – autore apkopo un analizē radošuma jēdziena daudznozīmību, mācību vides raksturojumu, 5-6 gadīga bērna psiholoģisko raksturojumu un mācību vidi kā bērna radošuma sekmēšanas līdzekli. Otrā nodaļa – atbilstoši teorijā gūtajām atziņām tiek veikts pētījums – pedagogu anketēšana, bērnu novērošana, pārrunas un pedagoģiskais izmēģinājums, rezultātu analīze. Trešā nodaļa – izstrādātas rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem mācību vides izveidei bērna radošuma veicināšanai. Author: Elīna Reimane Subject: “Learning environment as an advancer of child's creativity in pre-school”. Type of research: qualification work Study programme: First level of higher professional education study programme The scientific executive of the research: professor Dr.paed. Inese Jurgena Amount of research: 48 pages, 11 pictures, 4 tables, 24 appendixes Keywords: child, creativity, study environment, teacher The aim of the research: theoretically and practically evaluate learning environment as the advancer of child's creativity in pre-school. The tasks of the research: 1. To analyze theoretical literature about creativity and a creative learning environment in pre-school. 2. To ascertain the influential factors of a child's creativity. 3. To form recommendations for pre-school teachers to be able to create an encouraging learning environment to advance children's creativity. Qualification research consists of 3 chapters with subchapters: The first chapter – the author collects and analyzes the multiplicity of the concept of creativity, description of a learning environment, a psychological characterization of a 5 to 6 years old child and learning environment as a medium of advancing child's creativity. The second chapter – according to the theoretical research and conclusions, a research has been carried out – questionnaires for teachers, observations of children, discussions and pedagogical tests, analysis of the results. The third chapter – formation of recommendations for pre-school teachers to be able to create an encouraging learning environment to advance child's creativity.