5 - 6 gadīgu bērnu runas prasmes attīstīšanas saturs un metodika pirmsskolā
Author
Kilevica, Gunta
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Šis darbs „5-6 gadīgu bērnu runas prasmes attīstīšanas saturs un metodika pirmsskolā” sniedz informāciju par valodas un runas prasmju attīstīšanu vecākajā pirmsskolas vecumā. Darbs sastāv no divām daļām. Teorētiskajā daļā tiek apskatīts runas jēdziens. Analizēts obligātais mācību saturs un metodika konkrētā vecumposmā. Tiek pētīta atbilstošas metodikas izvēle, lai attīstītu 5-6 gadīgu bērnu runu. Autors darbā aplūkojis zinātniski metodisko literatūru un apkopojis informāciju par jēdzienu runas prasmes, 5 – 6 gadīgu bērnu runas prasmes raksturojumu, kritērijus runas prasmes novērtēšanai. Teorētisko materiālu un pētījuma rezultātā tika noskaidrots, ka pirmsskolas izglītības iestādē, lai attīstītu 5 – 6 gadu vecu bērnu runu tiek izmantots bērnu vajadzībām atbilstošs runas saturs un metodika, un tādas metodes kā izskaidrojoši ilustratīvā metode, reproduktīvā metode, problēmiskā izklāsta metode, heiristiskā metode un pētnieciskā metode. Pētījuma izvirzītais mērķis tika sasniegts, uzdevumi izpildīti, un hipotēze apstiprinājās. Pētījuma daļā autors apskata X pirmskolas vecākās grupas 10 bērnu runas attīstību un X pirmskolas 10 skolotāju izmantotās metodes runas attīstīšanai. Veic pedagoģisko pētījumu, apkopo un analizē iegūto informāciju. This paper „Curriculum and methodology of development of speaking skills of 5 – 6 years old pre-school children” gives information about development of language and speaking skills at the oldest stage of pre-school. The paper contains two parts. The theoretical part discusses the concept speech. There has been analyzed the curriculum and methodology at this specific stage. There has been researched the choice of an appropriate methodology to develop the speech of 5 – 6 years old children. The author of the paper has analyzed methodological literature and collected the information about concept speaking skills, characteristics of speaking skills of 5 – 6 years old children and touchstones for testing speaking skills. The output of the collected theoretical materials and researches was cleared that there at the pre-school are used appropriate content and methods to develop the speech of 5 – 6 years old children, like explanatory illustrative method, reproductive method, method of problematic outline, heuristic method, and investigatory method. The aim of the research was reached, the tasks were fulfilled and the hypothesis came true. At the research part the author of the paper examines development of speech of 10 children at the oldest group at the X pre-school, and the used methods of 10 teachers at the same pre-school. There has been made the pedagogical research and collected and analyzed the information.