Rotaļa-vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmētāja
Autor
Potapova, Inga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba autore: Inga Potapova Darba zinātniskā vadītāja: Dr. Paed. Antra Randoha Pētnieciskā darba temats: ”Rotaļa-vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmētāja.” Pētījuma mērķis: Izzināt un praktiski pētīt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju sekmēšanas iespējas rotaļās. Pētījuma uzdevumi: 1. analizēt dažādu autoru pedagoģisko, psiholoģisko literatūru par vidējā pirmsskolas vecuma bērnu saskarsmes prasmju attīstību rotaļās; 2. praktiski pētīt un analizēt bērna saskarsmes prasmju attīstību rotaļās; 3. apkopot rezultātus un izdarīt secinājumus. Pētījuma hipotēze: saskarsmes prasmes noritēs veiksmīgi, ja pedagogs sekmēs to attīstību ievērojot bērna vecuma un individuālās attīstības likumsakarības. Izmantos atbilstošas mācību metodes, un kā līdzekli to veidošanas procesā izmantos rotaļu. Pētījuma metodes: 1. teorētiskā metode: pedagoģiskās un psiholoģiskās literatūras analīze; 2. empīriskā metode: anketēšana, pedagoģiskais novērojums, datu anlīze. Kvalifikācijas darbam ir divas daļas - teorētiskā daļa, kurā tiek analizēta dažādu autoru pedagoģiskā un psiholoģiskā literatūra. Tiek skaidrots-kas ir saskarsme, kā tā veidojas. Tiek teorētiski analizētas vidējā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības likumsakarību raksturojums. Tiek analizēta rotaļa kā saskarsmes prasmju sekmētāja. Empīriskajā metodē tiek pētītas bērna saskarsmes prasmes rotaļā. Apkopot rezultātus, noskaidrot rotaļu ietekmi uz bērnu saskarsmes prasmēm. Izdarīt secinājumus. Author: Inga Potapova Scientific supervisor: Dr. Paed. Antra Randoha Theme of the research: ”Game as a promotion for avarge pre-school childrens communication skills.” Aim of the research: To cognize and research avarge pre-school childrens communication skill development while using games as a promotion. Resarch tasks: 1.To analyze the pedagogical and psychological literature of various authors about avarge pre-school children development of communication skills in games. 2. Practically research and analyze the development of child's communication skills in games; 3. Summarize the results and draw conclusions Research hypothesis: Communication skills will be successful if the teacher contributes to their development, taking into account the regularities of the child's age and individual development. Appropriate teaching methods will be used, and the playground will be used as a means of developing them. Research methods: 1. theoretical method: analysis of pedagogical and psychological literature; 2. empirical method: questioning, pedagogical observation, data analyzing. The qualification work has two parts - the theoretical part, which analyzes pedagogical and psychological literature of different authors. It is explained what is communication, how it is developed. Theoretically analyzed avarge pre-school children regularities development . The game is analyzed as an interpersonal skills facilitator.The empirical method examines the child's communication skills in a play. To sum up the results, find out the effects of the games on children's communication skills. Draw conclusions.