Pozitīvas emocionālas attīstības sekmēšanas iespējas bērniem dienas ritā pirmsskolā
Author
Eidinta, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Purmale, Rasma
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Pētījuma darba autors: Ilze Eidinta Pētījuma darba vadītājs: Mg. paed. Rasma Purmale Darba veids: kvalifikācijas darbs Pētījuma darba temats: Pozitīvas emocionālas attīstības sekmēšanas iespējas bērniem dienas ritā pirmsskolā Pētījuma mērķis: teorētiski analizēt un praktiski izvērtēt bērna pozitīvās emocionālās attīstības nodrošināšanas iespējas pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: 1.Veikt teorētisko literatūras analīzi 2.Veikt praktisko pētījumu. Pētījuma hipotēze: pozitīvu emociju attīstība dienas ritā tiks nodrošināta un sekmēta, ja: pedagogs nodrošinās vidi un dienas ritu pirmsskolā atbilstoši bērna vecumam un individuālām vajadzībām; emocionāli pozitīvi sadarbosies ar ģimeni un pirmsskolas personālu. Pētījuma metodes: 1.Teorētiskā pētījuma metode – pedagoģiskas un psiholoģiskas literatūras salīdzinošā analīze. 2.Empīriskās pētījuma metodes: 1.Bērnu mērķtiecīga pedagoģiska novērošana. 2.Pirmsskolas pedagogu un vecāku anketēšana 3.Iegūto rezultātu apstrāde. Pētījuma darba saturs: anotācija latviešu, angļu valodā, saturs, ievads, 2 nodaļas un 7 apakšnodaļas, ieteikumi vecākiem, secinājumi, izmantotās literatūras un citu avotu sarakstā ir 52 vienības latviešu, angļu un krievu valodā, 12 tabulas, 24 attēli, 10 pielikumi. Teorētiskais pētījums pamatojas uz V. Avaņesovas, T. Bjūzena, S. Chess, J. Gipenreiteres, V. Golubinas, Ā. Karpovas, J. Kolominska, D. Lieģenieces, I. Puškareva, A. Šponas, A. Vorobjova u.c. atziņām. Pētījuma darba apjoms: 80 lpp. Pētījuma bāzi veido 13 bērni, 13 bērnu vecāki, 4 pirmsskolas pedagogi. Pētījuma darba rezultāti: kvalifikācijas darba autore, pamatojoties uz dažādu psiholoģijas un pedagoģijas nozaru autoru teorijām, kā arī pirmsskolas izglītības pedagogiem un bērna vecākiem, izpētīja bērnu pozitīvi emocionālas attīstības veicināšanu 4 – 5 g. veciem bērniem dienas ritā pirmsskolā, izmantojot dienas ritu, bērna vajadzības, rotaļas, mūziku, literāro darbu lasīšanu, fiziskās aktivitātes u.c. Autore izstrādājusi dienas ritu pirmsskolā, pozitīvu emociju veicināšanai bērnā visā dienas ritā. Darba izvirzītā pētījuma hipotēze apstiprinājās: pozitīvu emociju attīstība dienas ritā tiks sekmēta, ja: pedagogs nodrošina bērnam drošu vidi un dienas ritu pirmsskolā, atbilstoši bērna vecumam un individuālajām vajadzībām; emocionāli pozitīvi sadarbojas ar ģimeni un pirmsskolas personālu, jo salīdzinošie pētījumi par bērnu emocijām un emocionālām izpausmēm pierāda, ka veiktās pedagoģiskās darbības dienas ritā ir sekmējušas bērnu pozitīvas emocijas. Pētījuma darba izmantojamība: kvalifikācijas darbu var izmantot pirmsskolas izglītības iestādes pedagogi un bērnu vecāki savu zināšanu pilnveidošanā un praktiskajā pielietojamībā bērna audzināšanai ģimenē. Atslēgas vārdi: emocijas, dienas rits, pirmsskolas vecums ( 4 – 5 gadi). Author of the paper: Ilze Eidinta Consultant of the paper: Mg. paed. Rasma Purmale Type of the paper: qualification paper Theme of the paper: Opportunities of promotion of positive emotional development during the day for pre-school children Aim of the research: to analyze theoretically and to evaluate practically opportunities of promotion of positive emotional development in preschool pedagogical process Tasks of the research: 1.To do theoretical analysis of literature 2.To do practical research Hypothesis of the research: development of positive emotions during the day will be provided and promoted if: the teacher will provide the environment and day rituals in preschool appropriately the age and individual needs of children, the teacher will emotionally positively cooperate with family and pre-school staff. Methods of the research: 1.Theoretical method of the research - comparative analysis of the pedagogical and psychological literature 2.Empirical method of the research: 1.Targeted pedagogical observation of children 2.The survay of the pre-school teachers and parents 3.Processing of the obtained results Content of the paper: annotation in Latvian and in English, content, introduction, 2 chapters and 7 subdivisions, suggestions for parents, conclusions, in the list of the used literature and other sources there are 52 units in Latvian, English and Russian, 12 tables, 24 pictures, 10 supplements. The theoretical study is based on quotes of V. Avanesova, T. Bjuzens, S. Chess, J. Gipenreitere, V. Golubina, A. Karpova, J. Kolominskis, D. Liegeniece, I. Puskareva, A. Spona, A. Vorobjovs and e.t.c. Volume of the paper: 80 pages The base of research is made up of 13 children, 13 parents, 4 pre-school teachers. Results of the research: based on different psychological and pedagogical theories of the different authors, also on the teachers of pre-school education and children’s parents, the author of the qualification paper investigated promoting of positive emotional development for pre-school children (4 – 5 years) during the day, using day rituals, children needs, games, music, reading literary works, physical activities. The author has worked out day rituals in pre-school to promote positive emotions for children during the day. The hypothesis of the research paper was confirmed: development of positive emotions during the day will be promoted if: the teacher will provide the environment and day rituals in preschool appropriately the age and individual needs of children, the teacher will emotionally positively cooperate with family and pre-school staff , as comparative research of children emotions and emotional expressions prove that created pedagogical activities during the day have promoted positive emotions of children. Usibility of the research: pre-school education teachers, children parents can use this qualification paper for improving knowledge and for practical applicability for children education in the