Trīsgadīgu bērnu valodas bagātināšana rotaļās pirmsskolā
Autor
Kļaviņa, Lita
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Pētījuma nosaukums: Trīsgadīgu bērnu valodas bagātināšana rotaļās pirmsskolā Pētījuma autore: Lita Kļaviņa Pētījuma vadītāja: Dr. paed. doc. Daiga Kalēja – Gasparoviča Pētījuma mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pārbaudīt, kā rotaļās pirmsskolā bagātināt trīsgadīgu bērnu valodu. Pētījuma teorētiskajā daļā izmantotas: B. Brices, D. Dzinteres, I. Stangaines, D. Augstkalnes, I. Hadaņonokas, D. Markus, V. Romenkovas un citu izcilu psihologu un pedagogu atziņas par bērnu valodas bagātināšanu rotaļās pirmsskolā. Darbā skatīts trīsgadīgu bērnu psiholoģiskais raksturojums un bērnu valodas bagātināšana rotaļās. Analizēta pedagoģiskā darbība un rotaļu veidi. Pētījuma praktiskajā daļā izmantota vecāku anketēšana, bērnu novērošana izmantojot rotaļas un MK noteikumu Nr. 533 vadlīniju kritērijus. Veikta, pētījuma darba rezultātā, iegūto datu matemātiskā apstrāde. Kā rezultātā tiek atbildēts uz pētījuma darbā izvirzīto jautājumu: Kā rotaļās pirmsskolā bagātināma trīsgadīgu bērnu valoda? Bērna valoda veiksmīgi tiks bagātināta, ja rotaļas pirmsskolā tiks veidotas atbilstoši vecumposma īpatnībām, interesantas, aizraujošas un valodu bagātinošas. Pētījuma bāze ir Siguldas pirmsskolas iestāde no pavasara līdz rudenim, piedaloties 14 bērniem, viņu vecākiem un 1 skolotājai. Kvalifikācijas darbu veido 44 lpp.,18 attēli, 2 tabulas, 5 pielikumi. Darbā izmantoti 21 literatūras un 3 informācijas avoti. Izmantotie atslēgas vārdi: bērnu valoda, bērnu psiholoģija, valodas bagātināšana, rotaļas pirmsskolā. The title of the research: Three-year-old children language enrichment with games in preschool. Author: Lita Kļaviņa Supervisor: Dr. paed. doc. Daiga Kalēja – Gasparoviča The objective of the research: Theoretically analyze and practically verify how to enrich the language of three-year-olds in pre-school with games. The theoretical part of the paper contains the analysis of the findings of B. Brice, D. Dzintere, I. Stangaine, D. Augstkalne, I. Hadaņonoka, D. Marku, V. Romenkova and other oustanding educators and psychologists inferences about enriching the language of children in the preschool with games. Work explored psychological characteristics of three-year-old children and children language enrichment with games. Analyzed the pedagogical activity and types of games. In the practical part of the study was used the questionnaire of parents, child observation using games and MK regulation No. 533 guidelines. Used mathematical analysis of the acquired data. As a result answers the question raised in the research paper: How games in preschool enrich language of three-year-olds? The language of the child will be successfully enriched if the games in preschool will be designed according to age peculiarities, and will be interesting, exciting and language enriching. The research base is Sigulda's preschool institution from spring to autumn, with participation of 14 children, their parents and 1 teacher. Work consists of 44 pages 18 pictures, 2 tables, 5 appendixes. Sources list contains 21 literary sources and 3 other information sources. Keywords: child language, child psychology, language enrichment, preschool games.