Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorKročaka, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:05Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:05Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61757
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37784
dc.description.abstractAutore: Jūlija Kročaka, darba vadītāja: Mag.paed. Aija Kalve. Kvalifikācijas darbs izstrādāts par tēmu „4-5 gadus vecu bērnu runas prasmju attīstīšanas iespējas didaktiskajās spēlēs”. Tā mērķis – teorētiski pētīt, empīriski pamatot didaktisko spēļu izmantošanas iespējas 4-5 gadus vecu bērnu runas prasmju attīstīšanai un izstrādāt rekomendācijas pirmsskolas pedagogiem. Pētījums sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās. Teorētiskās nodaļas ietvaros pētīta pedagoģiski psiholoģiskā literatūra, analizējot valodas un runas jēdzienus, runas attīstību 4-5 gadu vecumā un to ietekmējošos faktorus, kā arī liela uzmanība veltīta rotaļām un spēlēm, jo īpaši didaktiskajām spēlēm, kas izmantojamas runas prasmju attīstības veicināšanai pirmsskolas pedagoģiskajā procesā. Teorētiskās atziņas ļāva empīriskajā daļā veikt vidējā pirmsskolas vecuma bērnu (4-5 gadi) runas attīstības diagnostiku, izstrādāt un realizēt nelielu programmu, kas aptvēra 12 rotaļnodarbības. Katrai nodarbībai speciāli izvēlētas didaktiskās spēles, noteikts runas prasmju apguves saturs. Realizētās programmas rezultāti ļāva secināt, ka ir apstiprināma pētījuma sākumā izvirzītā hipotēze: 4-5 gadus vecu bērnu runas attīstība tiks veicināta, ja pedagogs ikdienā izmantos didaktiskās spēles, tās regulāri atkārtojot un pieskaņojot konkrēto bērnu interesēm. Darba noslēgumā izstrādātas vispārējas rekomendācijas pedagogiem par runas prasmju attīstības veicināšanu vidējā pirmsskolas vecuma bērniem pedagoģiskā procesa ietvaros. Kvalifikācijas darbam ir 2 nodaļas, 51 lpp., darbā iekļautas 6 tabulas, 14 attēli. Literatūras sarakstā ir 49 avoti, 4 pielikumi.
dc.description.abstractThe supervisor of the qualification work is Mag.ped.Aija Kalve, the author is Julija Krocaka. This qualification paper deals with the topic of the Opportunities for Development of Speech Skills in 4–5 Year Old Children through Didactic Games. Its objective is to explore theoretically and substantiate empirically the opportunities of using didactic games for the development of speech skills in 4–5 year old children and develop recommendations for preschool teachers. The study consists of two parts, theoretical and empirical. The theoretical part explores pedagogical and psychological literature, analysing the concepts of language and speech, the development of speech at the age of 4 to 5 years and the factors influencing it, while paying close attention to games and plays, especially didactic games, which are used for promoting the development of speech skills in the preschool pedagogical process. The theoretical evidence allowed for conducting diagnostics of speech development in middle preschool age children (4–5 years) in the empirical part in addition to developing and implementing a small programme involving 12 game lessons. Each lesson includes specially selected didactic games and defined content of the acquisition of speech skills. The results of the programme implemented have led to the conclusion that the hypothesis advanced at the beginning of the study can be confirmed: the development of speech skills in 4–5 year old children through didactic games will be promoted if the teacher develops the games based on the interests of the children concerned and if all children in the group are involved in the games on a regular basis. The paper concludes with general recommendations for teachers regarding the promotion of the development of speech skills in middle preschool age children within the pedagogical process. The volume of qualification work consist of 51 pages, 6 tables, 14 drawings, 4 attachments. Were used 49 literatures sources.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectdidaktiskā spēle
dc.subjectruna
dc.subjectrunas prasmes
dc.subject4-5 gadus veci bērni
dc.title4-5 gadus vecu bērnu runas prasmju attīstīšanas iespējas didaktiskajās spēlēs
dc.title.alternativeSpeech development through the didactic games of 4-5 years old children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record