Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstība vizuālās mākslas iepazīšanas procesā
Author
Stepanova, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Randoha, Antra
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba nosaukums: Vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstība vizuālās mākslas iepazīšanas procesā. Pētījuma merķis ir teorētiski un praktiski izpētīt vecākā pirmsskolas vecuma bērnu radošuma attīstību zīmēšanā. Darbam ir divas daļas. Pirmā daļa – apkopotas un analizētas pedagogu, psihologu atziņas par radošumu. Kas ir radošums, kā veidojas radošums pirmsskolas vecuma bērniem. Aprakstīts vecākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums. Analizēta vizuālā māksla kā radošuma veicinātāja pirmsskolā. Otrā daļa – pētījuma metodoloģiskais pamatojums, bērnu raksturojums, bērnu raksturojums pēc izvirzītajiem kritērijiem pētījuma sākumā un beigās, praktiskais darbs ar bērniem, veikti secinājumi. Darba gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka zīmēšana sekmē bērna radošo darbību, tad, ja pedagogs bērniem dod iespēju brīvi darboties; pedagogs nenorāda kā veicams darbs un kādam jābūt rezultātam; ir atbilstoša vide. Darba apjoms – 45 lapaspuses. Darbam pievienoti 15 attēli, 5 tabulas, 1 pielikums, 38 izmantotie literatūras avoti. Title of work: Creativity development for the oldest pre – school children with the help of getting to know visual art. The aim of the research is to theoretically and practically study the drawing of the creative development of older children of pre-school age. The work has two parts. The first part - summarizes and analyzes the ideas of educators, psychologists about creativity. What is creativity in the creation of creativity for pre-school children. The description of the development of children of older preschool children is described. Visual art as a facilitator of creativity in pre-school is analyzed. The second part - the methodological basis of the research, the characteristics of children, the characteristics of children according to the criteria set at the beginning and the end of the study, practical work with children, conclusions are drawn. The work hypothesizes that drawing contributes to the child's creative activity, if the pedagogue gives children the opportunity to work freely; does not indicate the teacher as an abusive job and what should be the result; is the appropriate environment. Workload – 45 lapels. 15 pictures, 5 tables, 1 annex, 38 used literature sources.