Pasaku izmantošana 5-7 gadīgu bērnu savstarpējās saskarsmes veicināšanai
Autor
Feldmane, Andra
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Siliņa-Jasjukeviča, Gunta
Datum
2017Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Kvalifikācijas darba nosaukums ir “Pasaku izmantošana 5-7 gadīgu bērnu savstarpējās saskarsmes veicināšanai”, darba autors Andra Feldmane. Darba mērķis: Teorētiski analizēt un praktiski pētīt pasaku izmantošanas iespējas 5-7 gadīgu bērnu savstarpējās saskarsmes veicināšanā. Saskarsme ir ļoti nozīmīga cilvēku dzīvē, lai veidotu attiecības ar apkārtējiem cilvēkiem. Sākumā saskarsmi bērns mācās no pieaugušajiem, tikai vēlāk viņiem kļūst svarīgs arī apkārtējo vienaudžu vērtējums. Tomēr pieaugušā vērtējums un pašapliecināšanās bērniem ir ļoti svarīga. Bērniem 5-7 gadu vecumā kļūst vajadzība apliecināt sevi, savu neatkarību, varēšanu. Tādēļ arī viņi nonāk konfliktsituācijās ar saviem vienaudžiem. Katrā pirmsskolas iestādes grupiņā būs dažādi bērni ar individuālu audzināšanu, prasībām un vajadzībām. Pasaku izmantošanas paņēmieni ir ļoti daudzveidīgi, tās ir tematiski visaptverošas tādēļ viegli integrējas jebkurā darbības veidā. Pirmajā nodaļā autore analizē pedagogu un psihologu atziņas par saskarsmi. Otrajā nodaļā autore analizē bērnu savstarpējo saskarsmi. Trešajā nodaļā autore apskata pasaku izmantošanas paņēmienus bērnu audzināšanā un saskarsmes veidošanā. Ceturtajā nodaļā, jeb empīriskajā pētījumā autore analizē bērnu savstarpējās attiecības izmantojot latviešu tautas pasakas. Tajā analizēti un apkopoti novērojuma rezultāti par 5-7 gadīgu bērnu savstarpējo saskarsmi. Veiktā pētījuma rezultāti apstiprina pasaku pozitīvo ietekmi uz bērnu savstarpējām attiecībā, un iesaka tās izmantot pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. Kvalifikācijas darba struktūra – ievads, 4 nodaļas, kurās ietilpst teorētiskā un praktiskā daļa, secinājumi, izmantotās literatūras un informācijas avotu saraksts, pielikums. Darbam ir 44 lapas., 3 tabulas, 3 attēli, 3 pielikumi uz 3 lapām., 22 izmantotie informācijas avoti, 15 zemsvītras atsauces. Qualificaion work name is “Use of fairy tales to promote interaction between children aged 5-7”, work author Andra Feldmane. Work goal: Teoretical analysis and practical study of fairy tail usage abilities in promoting communication between 5-7 year old children. Contact is very important in human, too make bonds with surrounding. At first children learn communication from adults, and oly later they start to value opinions of their equals. Although the opinions of adults and selfdefinition is very important to children. Children of 5-7 years old aquire the need to self indetify themselves, their independence, will.Because of that they stumble upon conflict with their equals. In each preschool group, there will be children with individual raising, wishes and needs. Fairytale usage methods are many, they are thematicaly unifying and because of that are easily integrated in to any activity. In the first part the author analyzes teacher and psychologist reviews about cummnication. In the second part author analyzes commuincation between children. In the third part author looks at fairytale usage methods in raising the children and making communication. In the fourth part, or empirical study the author analyzes relationship between children using traditional latvian fairytails. In it are analyzed and summaraised observation results about communication between 5-7 year old children. The research results prove the positive influence of fairytail usage on children communication between them, and reecommends using them in the teaching process in preschool. Qualification work structure – introduction, 4 parts, which include teorethical and practical parts, conclusions, list of used litterature and information,addendum. The work has 44 pages, 3 graphs, 3 images, 3 addendums on 3 pages , 22 used information sources, 15 footnotes.