Pirmsskolas vecuma bērnu orientēšanās prasmju un iemaņu attīstīšanas iespējas kustību rotaļās
Author
Izašare, Aiga
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats:Pirmsskolas vecuma bērnu orientēšanās prasmju un iemaņu attīstīšanas iespējas kustību rotaļās. Darba autore: Aiga Izašare. Pētījuma mērķis: Analizēt kustību rotaļu izmantošanu bērnu orientēšanos prasmju pilnveidē pirmsskolā. Pētījuma uzdevumi: 1.Izzināt orientēšanos prasmju attīstības likumsakarības pirmsskolas vecumā. 2.Analizēt kustību rotaļu izmantošanu pedagoģiskajā procesā pirmsskolā. 3.Veikt pētījumu par kustību rotaļu izmantošanu bērnu orientēšanos prasmju pilnveidē pirmsskolā. Hipotēze: Bērnu orientēšanās prasmju veicināšana pirmsskolas vecumā būs sekmīga, ja pedagogs •Organizēs kustību rotaļas ar orienterēšanās uzdevumiem; •Izraisīs bērnos pozitīvas emocijas un motivēs aktīvai darbībai. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas. Pirmajā nodaļā aplūkotas teorētiskās atziņas par rotaļas nozīmi bērnu audzināšanā Otrajā nodaļā analizētas dažādu autoru atziņas par orientēšanās prasmju attīstīšanu pirmsskolā. Trešajā nodaļā pētīta vidējā vecuma bērnu darbība kustību rotaļās, kuru pamatā ir praktiskā darbība. Darba apjoms: 42 lappuses, 3 tabulas, 4 attēli. Pētījuma bāze: Ventspils pirmsskolas izglītības iestādes ‘’X’’ desmit vidējā pirmsskolas vecuma bērni, 20 pedagogi. Atslēgas vārdi: pirmsskolas bērns, orientēšanās. Theme of the qualification work: Development of orienteering skills and motion skills in games for preschool children. Author of work: Aiga Izašare. Aim of the research: To analyse the use of movement games for the development of child orientation skills in the pre-school. Research tasks: 1.To find out the regularities in the development of orienteering skills in pre-school age. 2.2. To analyse the use of movement games in the pedagogical process in the pre-school. 3.Carry out a study on the use of movement games for the development of child orientation skills in preschool. Hypothesis: Advancement of childhood orientation skills in pre-school age will be successful if educator •organize movement games with orienteering tasks; •emphasize positive emotions to children and motivate active work. Research methods: Literature analysis. Pedagogical observation. Questioning. The first chapter deals with theoretical knowledge about the role of play in a child education. The second chapter analyses the ideas of different authors about developing orientation skills in the preschool. The third chapter the study of children's activity in motor games in the middle ages, based on practical work. Work consists of: 42 pages, 3 tables, 4 pictures. Research base: Ventspils pre-school educational institution's 'X' ten primary preschool children and 20 pedagogues. Key words: pre-school, orienteering.