Izziņas intereses veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā
Author
Bergsone, Aiva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Zīriņa, Tija
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Kvalifikācijas darba temats: Izziņas intereses veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā. Darba autore Aiva Bergsone Pētījuma mērķis: analizēt izziņas intereses veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā; Pētījuma uzdevumi: 1.Sniegt brīvdabas pedagoģijas jēdziena skaidrojumu; 2.Analizēt bērnu izziņas intereses attīstību vecākajā pirmsskolas vecumā; 3.Veikt pētījumu par izziņas intereses veicināšanas iespēju brīvdabas pedagoģijā vecākajā pirmsskolas vecumā; Pētījuma hipotēze - izziņas intereses veicināšana brīvdabas pedagoģijā būs sekmīga, ja pedagogs ieinteresēs bērnus aktīvai izpētes darbībai dabā, izmantojot eksperimentus un ekskursijas. Darbs sastāv no ievada, teorētiskās un praktiskās daļas. Pirmajā nodaļā aplūkota brīvdabas pedagoģijas rašanās nepieciešamība un tās pielietošanas iespējas vecākajā pirmsskolas vecumā, teorētiskajās atziņās. Otrajā nodaļā analizētas dažādu autoru atziņas par vecākā pirmsskolas vecuma bērnu kognitīvo attīstību un izziņas intereses veicināšanas iespējām. Trešajā nodaļā pētītas vecākā pirmsskolas vecuma bērnu, izziņas intereses veicināšanas iespējas brīvdabas pedagoģijā. Izziņas intereses veicināšanas pamatā ir praktiska darbība, kuru virza un atbalsta zinošs pieaugušais. Pirmsskolas izglītības iestādē bērns apgūst dabas izzināšanas prasmes un mācās saskatīt likumsakarības, sadarbojoties ar pedagogu. Svarīgs atbalsts šajā procesā ir ģimene, kas novērtē bērna jaunatklāsmes centienus. Atslēgas vārdi: izziņas interese, darbība, daba. Darba apjoms 53 lappuses, tajā iekļauti 12 attēli, 4 tabulas, izmantoti 34 literatūras avoti. Theme of qualification work: Cognitive interest in outdoor pedagogy at the eldest preschool age. The author is Aiva Bergsone. The aims of research: to analyse possibilities of promoting cognitive interests in outdoor pedagogy in the oldest preschool age; Research tasks: 1.To provide an explanation of the concept of open-air pedagogy; 2.To analyse the development of children's cognitive interests in the oldest preschool age; 3.To conduct a study on the possibility of promoting the interest of cognitive in outdoor pedagogy at the eldest preschool age; The hypothesis of the research is that the promotion of cognitive interests in open pedagogy will be successful if the teacher will interest children in active exploration in nature through experiments and excursions. The work consists of an introduction, theoretical and practical part. The first chapter deals with theoretical knowledge of pedagogy outdoor emergence of the need and the possibilities to use the older preschool age. The second chapter analyses the various authors' ideas about the cognitive development of the elder pre-schoolers and the possibilities of promoting the interest of cognition. The third chapter is research the possibilities of promoting cognitive interests in outdoor pedagogy of the elder pre-school children. The foundation of cognitive interest is based on a practical activity which supported by a knowledgeable adult. In a pre-school educational institution, the child acquires the skills of natural exploration and learns to see the regularities in cooperation with the teacher. An important contribution in this process is the family who appreciates the child's youthful. Keywords: cognitive interest, activity and nature. The work consists of 53 pages; it includes 12 figures, 4 tables, 34 literature sources.