dc.contributor.advisor | Vociša, Rūta | |
dc.contributor.author | Lansberga, Dina | |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte | |
dc.date.accessioned | 2018-01-07T02:02:08Z | |
dc.date.available | 2018-01-07T02:02:08Z | |
dc.date.issued | 2017 | |
dc.identifier.other | 61767 | |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37792 | |
dc.description.abstract | Bakalaura darba temats:” Skolēnu izziņas darbības sekmēšana pētnieciskajā darbā dabaszinību stundās sākumskolā(4.klase)”. Mērķis: Pētīt izziņas darbības sekmēšanai iespējas pētnieciskajā darbā dabaszinību stundās sākumskolā. Darba pirmajā nodaļā tiek iepazīstināts ar izziņas darbību un tās aktivitātes sekmēšanas iespējām sākumskolā. Tiek vērsta uzmanība uz sākumskolas vecuma bērnu psiholoģisko raksturojumu un faktorus, kas to ietekmē. Kā arī tiek veikta Valsts izglītības standarta un pamatprogrammas analīze. Būtiska uzmanība tiek pievērsta izziņas darbības sekmēšanas iespējām pētnieciskajā darbā dabaszinību stundās. Otrajā nodaļā tika veikta praktiska izpēte, kā ar pētniecības darbību var sekmēt izziņas attīstību. Tika izvērtēts skolēnu izziņas aktivitātes līmenis gada sākumā, sākot apmeklēt 4.klasi un oktobra beigās. Izziņas darbība tika sekmēta ar dažādu metožu(pieeju) pielietojumu pētnieciskajā darbā un veikta salīdzinoša analīze. Praktiskajā daļā apstiprinājās hipotēze, ka skolēnu izziņas darbība tiek sekmēta ja, ievēros pētnieciskās darbības organizēšanas nosacījumus; ievēros skolēnu vecumposma psiholoģiskās attīstības likumsakarības; pedagogs aktīvi sadarbosies ar skolēniem. Pētot izziņas darbību pētnieciskajā darbā dabaszinību stundās sākumskolā, varu pamatoti sacīt, ja vairāk organizēt patstāvīgu pētniecisko darbu dabaszinību stundās, jo skolēniem labāk pilnveidosies izziņas darbība. Bakalaura darbs sastāv no 65.lpp., tsk.-7.tabulas, 8.attēli un 7.pielikumi(66.lpp.). Izmantoti 42 informācijas avoti. | |
dc.description.abstract | Das Thema des Bakkalaureus : Förderung der kognitiven Aktivität der Schüler in der Forschungsarbeit im naturwissenschaftlichen Unterricht in der Grundschule 4.Klasse. Das Ziel: forschen die Möglichkeiten der kognitiven Aktivität in der Forschungsarbeit im naturwissenschaftlichen Unterricht in der Grundschule. Im ersten Teil der Arbeit wird man mit kognitive Aktivität und Möglichkeiten zur Förderung der Aktivität in der Grundschule vorgestellt. Die Aufmerksamkeit wird auf die psychologische Charakteristik von Kindern im Alter zwischen dem Schulalter gelenkt.Es wird auch Nationaler Bildungsstandart und Programm analysiert. Im zweiten Teil der Arbeit wird praktische Forschung durchgeführt, wie man mit Forschungsarbeit die kognitive Entwicklungfordern könnte. Es wurde das Niveau der kognitive Aktivität des Schülers am Anfang des Schuljahrs, am Anfang der 4. Klasse und am Ende des Oktobers bewertet. Die Hypotese wurde im praktischen Teil bestätigt.Die kognitive Aktivität der Schüler geförder wird, wenn die Bedingungen der Forschungtätigkeit eingehalten warden:man folgt der psychologischen Entwicklung des Alters der Schülern zusammen. Nach der Forschungsarbeit im naturwissenschaftlichen Unterricht in der Grundschule kann man behaupten, dass, je mehr selbständige Forschungsarbeit im naturwissenschaftlichen Unterricht organisiert wird, desto besser die kognitive Aktivität der Schūler verbessern wird. Bakkalauriusarbeit besteht aus 65.Seiten, 7.Tabellen, 8. Bilder, 7. Anhänge. Es wurden 42. Informatuionsquellen benutzt. | |
dc.language.iso | lav | |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.subject | Skolas pedagoģija | |
dc.subject | latviski | |
dc.subject | vācu valodā | |
dc.subject | izziņas darbība | |
dc.subject | pētnieciskā darbība | |
dc.title | Skolēnu izziņas darbības sekmēšana pētnieciskajā darbā dabas zinību stundās sākumskolā(4.klase) | |
dc.title.alternative | Students inquiry activities promotion in cognitive work during nature studies lessons in Elementary school (class 4) | |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | |