Show simple item record

dc.contributor.advisorMiltiņa, Irēna
dc.contributor.authorOzerska, Jūlija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:10Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:10Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61776
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37796
dc.description.abstractDarba autore Jūlija Ozerska. Diplomdarba tēma ir „Labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem”. Diplomdarba objekts ir socializācijas process pirmsskolas izglītības iestādē, savukārt pētījuma priekšmets – labvēlīga sociālās adaptācijas attīstība pirmsskolas izglītības iestādē. Lai veiksmīgāk sasniegtu diplomdarba mērķi, apzinātu 3 – 4gadīgu bērnu veiksmīgas adaptācijas nosacījumus un to grūtību pārvarēšanas iespējas pirmsskolas izglītības iestādē, autore darba sākumā izvirzīja hipotēzi, ka bērnu adaptācija noritēs labvēlīgāk, ja skolotājs izzinās bērnu uzvedības traucējumu cēloņus un izmantos dažādus rotaļu elementus, pozitīvi emocionāli noskaņojot bērnu. Darba teorētiskajā daļā darba autore analizē dažādu autoru atziņas par bērnu adaptāciju kā socializācijas priekšnoteikumu, raksturo 3 – 4 gadīgu bērnu attīstību, apskata pieaugušo nozīmi bērnu labvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšanā, kā arī tika izveidota rotaļu vācelīte atbilstoši bērnu vecumam. Adaptācija ir nozīmīga cilvēkam visu mūžu un tā ir socializācijas sastāvdaļa, lai indivīds būtu spējīgs iedzīvoties sabiedrībā un pieņemt tās vērtības un normas. Darba praktiskajā daļā tiek apskatīta pirmsskolas izglītības iestādē notikusī pedagoģiskā izmēģinājuma darbība ar četrpadsmit 3 – 4 gadu veciem bērniem. Pētījuma rezultāti tiek novērtēti kā sekmīgi. Beidzoties adaptācijas periodam bērni ir pieraduši pie jaunas vides, veiksmīgi pieņēmuši jaunās vides normas, ieklausās un sadzird teikto, draudzīgi attiecas pret rotaļu biedru, kļuva atvērtāki, drošāki, prasmīgāki, patstāvīgāki. Pētījuma gaitā tika pielietota un pārbaudīta pirms tam izveidotā rotaļu vācelīte. Sava pētījuma rezultātā darba autore nonāca pie secinājuma, ka adaptācijas pirmsskolas izglītības iestādē laiks paies labvēlīgāk un bērniem ir vieglāk pierast pie jaunas vides, ja viņu dzīvē jaunienācējs pieaugušais – skolotājs •iepriekš izzina katra bērna iepriekšējo pieredzi, •regulāri pārrunā ar vecākiem bērna ikdienu PII, •pievērš uzmanību izmaiņām bērna uzvedībā ārpus PII, •ikdienas darbā izmanto dažādus rotaļu paņēmienus, skaitāmpantiņus, improvizācijas pozitīvās gaisotnes, emocionālā kontakta, bērnu uzticības skolotājam veidošanai. Atslēgas vārdi: socializācija, adaptācija, jaunākais pirmsskolas vecums, rotaļu vācelīte. Darbā ir 72 lapaspuses, 3 attēli, 2 tabulas, 76 bibliogrāfiski avoti, 10 pielikumi.
dc.description.abstractGraduation work by Julija Ozerska. Theme of the work is “Promotion of the auspicious social adaptation of youngest pre-school children”. The object of the work is a socialization process at the pre-school educational institution, and the subject of investigation is development of the successful social adaptation in a pre-school educational institution. To reach the goal of the graduation work, i.e. to investigate the successful adaptation conditions of 3 – 4 years old children, and possibilities of overcoming the corresponding difficulties in pre-school educational institution, author has developed a preliminary hypothesis that children adaptation proceeds better if a nursery teacher finds out the reasons of the behavior disorders and uses various game elements to positively influence children’s emotions. In the theoretical part of the work, the author has analyzed various references concerning children adaptation as a prerequisite for their socialization, described development of 3 – 4 years old children, reviewed the role of adults in successful social adaptation of children, as well as has composed a pack of age-appropriate games. Adaptation is important for people throughout their entire life and is a part of their socialization process, to promote people integration into society and acceptance of its rules and values. In the practical part of the work, the author has reviewed author’s trial pedagogical practice with fourteen 3 – 4 years old children at a pre-school educational institution. Investigation was considered successful. At the end of the adaptation period children became adapted to the new environment, efficiently accepted behavioral norms of the new environment, listen and heard what was said, became more friendly to their playmates, as well as became more opened, self-confident, skilled and independent. Preliminary composed pack of age-appropriate games was tested during investigation. As a result of the work, the author has concluded that children adaptation at a pre-school educational institution proceeds better, and children easier adapt to a new environment, if their nursery teacher •becomes in advance aware of the child’s prior experience, •on a regular basis discusses child’s behavior in the pre-school educational institution with child’s parents, •gives attention to the child’s behavior outside the pre-school educational institution, •at a daily basis uses various gaming elements and counting rhymes, to promote creation of an emotional contact and trusting relationships between a child and a nursery teacher. Keywords: socialization, adaptation, early pre-school age, pack of age-appropriate games. Graduation work consists of 72 pages, 3 pictures, 2 tables, 76 references and 10 annexes.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectsocializācija
dc.subjectadaptācija
dc.subjectjaunākais pirmsskolas vecums
dc.subjectrotaļu vācelīte
dc.titleLabvēlīgas sociālās adaptācijas veicināšana jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem
dc.title.alternativePromotion of the auspicious social adaptation of youngest pre-school children
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record