Show simple item record

dc.contributor.advisorVolāne, Elita
dc.contributor.authorLidone, Ineta
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:13Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61785
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37799
dc.description.abstractDarba autors: Ineta Lidone Darba zinātniskais vadītājs: profesore, dr. paed. Elita Volāne Kvalifikācijas darba temats: Rotaļu materiālu izmantošana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas veicināšanai. Pētījuma mērķis: izzināt un atklāt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas attīstības iespējas, izmantojot rotaļu materiālus. Izzināmais jautājums: pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas veicināšana tiek veiksmīgāk sekmēta, ja rotaļu materiāli bērnu ieinteresē darbībai, ir interesanti un atbilstoši bērnu vecumposmam. Pētījuma uzdevumi: 1.Analizēt psiholoģisko un pedagoģisko literatūru par bērnu domāšanas veicināšanu, tās attīstības iespējām. 2.Izzināt un analizēt jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnības pētāmās problēmas aspektā. 3.Analizēt metodisko literatūru par rotaļu materiālu izmantošanu jaunākā pirmsskolas vecuma bērniem. 4.Veikt pētījumu, apkopot pētījuma rezultātus un veikt secinājumus. Pētījumu teorētiskā daļa balstās uz nozīmīgu pedagogu un psihologu: Ž. Piažē, Ļ. Vigotska R. Fišera, F. Kātera, K. Rasela, J. A. Studenta, D. Lieģenieces, A. Ļubļinskas, kā arī citu autoru izteiktām atziņām par domāšanu, domāšanas raksturojumu un to veidiem. Kā arī analizētas atziņas par domāšanas veicināšanas teorētisko pamatojumu un jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības īpatnībām un vajadzībām. Apkopojot un analizējot izteiktās atziņas, darba autore katras nodaļas beigās izsaka secinājumus. Tiek piedāvāti 26 rotaļu materiāli, kas attīsta domāšanas veicināšanu. Empīriskajā daļā tika novērota un salīdzināta bērnu darbošanās ar piedāvātajiem rotaļu materiāliem. Pētījuma praktiskajā daļā autore izmanto dažādas metodes: novērošana, bērnu darbības analīze. Pētījuma beigās darba autore atklāj, ka piedāvātie rotaļu materiāli attīsta domāšanas veicināšanu, ja tie ir atbilstoši vecumposmam. Darba apjoms: 51 lpp., 6 tabulas, 9 attēli, 24 pielikumi, 44 literatūras avoti, no tiem 38 latviešu valodā un 6 svešvalodā.
dc.description.abstractAuthor of the Paper: Ineta Lidone Scientific Advisor of the Paper: Professor, Dr, paed. Elita Volāne Theme of the Qualification Paper: The Use of Play Materials for the Youngest Pre-school Age Children to Promote Thinking. The goal of the research: to find out and detect the opportunities for thinking development of the youngest pre-school age children, by using play materials. Hypothesis: the promotion of thinking of pre-school age children is more successful if play materials rouse children’s interest in action, are interesting and correspond to the age group of the children. Tasks of the research: 1.To analyse psychological and pedagogical literature of promotion of children’s thinking, the opportunities of its development. 2.To find out and analyse the features of development of the youngest pre-school age children from the viewpoint of the research problem. 3.To analyse the methodological literature about the use of play materials for the youngest pre-school age children. 4.To perform the research, summarise research results and draw conclusions. The theoretical part of the research is based on conclusions about thinking, its characteristics and its types which are expressed by famous teachers and psychologists: J. Piaget, L. Vygotsky, R. Fisher, F. Kater, C. Russell, J. A. Students, D. Lieģeniece, A. Ļublinska as well as other authors. The conclusions about the theoretical ground for promoting thinking and features of development and needs of pre-school age children are also analysed. By summarising and analysing conclusions, the author of the Paper draws conclusions at the end of each section. There are 26 play materials offered that promote thinking. In the empirical part children’s activity while playing with offered materials was observed and compared. In the practical part of the research the author uses different methods: observing, the analysis of children’s activity. At the end of the research the author concludes that the offered play materials promote thinking if they correspond to the age group. The volume of the paper: 51 pp, 6 tables, 9 images, 24 appendices, 44 source of literature, 38 of them in Latvian and 6 in foreign language.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectrotaļu materiāli
dc.subjectdomāšanas veicināšana
dc.subjectjaunākā pirmsskolas vecuma bērni
dc.subjectattīstības īpatnības
dc.titleRotaļu materiālu izmantošana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu domāšanas veicināšanai
dc.title.alternativeThe Use of Play Materials for the Youngest Pre-school Age Children to Promote Thinking
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record