Show simple item record

dc.contributor.advisorGarjāne, Beatrise
dc.contributor.authorSkujiņa, Madara
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:13Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:13Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61787
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37800
dc.description.abstractKvalifikācijas darbu “Trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve lomu rotaļās” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultātes studente Madara Skujiņa, darba vadītāja Dr.paed. Beatrise Garjāne. Darba mērķis ir noteikt trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguves veicināšanas pedagoģiskās iespējas lomu rotaļās. Mērķa sasniegšanai tika izvirzīti sekojoši pētījuma uzdevumi: 1. Raksturot pašapkalpošanās prasmes un to apgūšanu pedagoģijas un psiholoģijas teorijās. 2. Raksturot rotaļu iespējas pašapkalpošanās prasmju apguvei 3 gadīgiem bērniem. 3. Noskaidrot, kādas ir pašapkalpošanās prasmes un iemaņas trīsgadīgiem bērniem. 4. Izstrādāt ieteikumus skolotājiem bērnu pašapkalpošanās prasmju veicināšanai. Pētījuma hipotēze: pašapkalpošanās prasmju apguve trīsgadīgiem bērniem lomu rotaļās būs sekmīga, ja • pedagogi organizēs un vadīs atbilstošas lomu rotaļas; • pedagogi atzinīgi novērtēs bērna panākumus; • bērni iesaistīsies rotaļās; • vecāki atbalstīs bērnu pašapkalpošanās prasmju apguvi grupā. Pētījuma metodes: Teorētiskā - literatūras analīze; Empīriskā - pedagoģiskais novērojums un aptauja. Pētījuma bāze: Mārupes novada pirmsskolas izglītības iestāde "X", tajā piedalās 24 trīs gadus veci bērni, 12 pedagogi. Darba teorētiskā daļā apskatīts pašapkalpošanās prasmju jēdziens un pašapkalpošanās prasmju raksturojums trīsgadīgiem bērniem, kā arī šo prasmju apguves iespējas lomu rotaļās. Tiek konstatēts, ka trīs gadu vecumā bērniem parādās vēlme būt patstāvīgiem. Rotaļa ir pirmsskolas vecuma galvenā darbība, kura bērnu sagatavo patstāvīgai dzīvei. Liela nozīme rotaļu procesā ir pieaugušajam. Bērns atdarina pieaugušo darbības, tāpēc ir svarīga pedagoga organizēta darbība, kas veicina bērna attīstību. Darba empīriskā daļā tiek pētītas trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmes. Iegūtie rezultāti ļauj spriest par trīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju veikšanas izaugsmi, izmantojot lomu rotaļas, kuras izstrādātas konkrēto prasmju veicināšanai. Tika konstatēts, ka pašapkalpošanās prasmes var apgūt lomu rotaļās. Darba pamatteksts izklāstīts 41 lappusēs, to ilustrē 2 tabulas, 10 attēli un 2 pielikumi. Literatūras sarakstā iekļauti 23 publikāciju un avotu nosaukumi. Atslēgas vārdi: pirmsskola, pašapkalpošanās prasmes, lomu rotaļa, trīs gadus veci bērni.
dc.description.abstractThe course qualification paper „ Acquisition of self-service skills in role plays by three year olds” was performed by a student Madara Skujiņa from Faculty of Education, Psychology and Art of University of Latvia. The qualification paper manager was EdD Beatrise Garjāne. The aim of the paper is to distinguish promotional pedagogy opportunities for three-year-old children self-service skill learning in role play. The following research tasks are set in order to achieve the desired aim: 1. Describe theoretical background of self-service skills and their learning in pedagogy and psychology. 2. Describe opportunities of self-service skill learning plays for three-year-old children. 3. Find out what are the self-service skills and knacks of three-year-old children. 4. Develop suggestions to teachers for promoting children’s self-service skills. Research hypothesis: the self-service skill learning in role play for three-year-old children will be successful if: • pedagogues will organize and manage appropriate role plays; • pedagogues will acknowledge and appreciate the achievements of a child; • children will engage in plays; • parents will support children’s self-service skill learning in the group. Methodology: Theoretical – literature review; Empirical – pedagogical review and questionnaire. Research basis: Mārupe municipality pre-school education institution “X” which involves 24 three-year-old children and 12 pedagogues. The theoretical section of the research reviews the definition and description of self-service skills for three-year-old children. In addition, it reviews opportunities of learning of these skills in role plays. It is found out that children at the age of three years develop a desire to be independent. Plays are the main pre-school activity that prepares pre-school aged children for independent life. Adults play a major role in the process of plays. Organized and developing actions of pedagogues are important as a child mimics an adult’s actions. The empirical section of the research evaluates three-year-old children’s self-service skills. The obtained results allow judging the development for carrying out the self-service skills by three-year-old children while using designed role plays for developing each particular skill. It is concluded that self-service skills can be learned in role plays. The research is outlined on 41 pages. It is illustrated on 2 tables, 10 pictures and 2 attachments. References include 23 publications and source titles. Key words: pre-school, self-service skills, role plays, three-year-old children.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectpašapkalpošanās prasmes
dc.subjectlomu rotaļa
dc.subjecttrīs gadus veci bērni
dc.titleTrīsgadīgu bērnu pašapkalpošanās prasmju apguve lomu rotaļās
dc.title.alternativeAcquisition of self-service skills in role plays by three year olds
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record