5-6 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes sekmēšana darbā ar krāsām pirmsskolā
Автор
Voroncova, Dina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darbu „5 - 6 gadus vecu bērnu radošās darbības pieredzes sekmēšana darbā ar krāsām pirmsskolā” izstrādāja Latvijas Universitātes Pedagoģijas fakultātes studente Dina Voroncova, darba vadītāja D.Kalēja-Gasparoviča (Dr.paed.). Kvalifikācijas darba ir 66. lpp, 14. attēli, 1.tabula, 34 literatūras avoti, no kuriem: 26 latviešu valodā, 2. angļu, 6. krievu valodā. Darbs sastāv no ievada, 2.daļām, secinājumiem un 12. pielikumiem. Mūsdienas aktuāls jautājums par radošas atvērtas, varošas darboties gribošas personības veidošanu jau pirmsskolas vecumā, saglabājot katra bērna individualitāti. Vizuālā māksla ir viena no svarīgākajām nodarbībam pirmsskolas vecumā, jo tā veicina bērna radošās spējas un rosina iztēli. Viens no pirmsskolas galvenajiem uzdevumiem ir nodrošināt katram bērnam iespēju gūt radošas darbības pieredzi. Kvalifikācijas darba pirmajā – teorētiskajā daļa tiek studēti, teorētiskie avoti par vizūalā mākslu kopējā radošā sistēmā, un tās nozīmi bērna radošāš darbības attīstībā un veicināšanā. Darba otrajā - empīriskajā daļā iekļauts petījumu vietas apraksts, apkopoti un analizēti radošās darbības veicinoši faktori vizuālās māksla nodarbībās. Pētījums veikts 2016./2017 Mārupes pamatskolā, vecakajā grupa ar 5-6 vecu bērniem. Mācību gada laikā un darbā apkopoti un analizeti iegūto datu rezultāti. Atslēgas vārdi: radošums, radoša darbība, pirmsskolas veci bērni, vizuālā māksla. The qualification work " Promotion of the creative experience of children aged 5-6 years old with the colors of the preschool " was developed by Dina Voroncova, a student of the Faculty of Pedagogy of the University of Latvia, and led by D.Kalēja - Gasparoviča (Dr.paed.). The qualification paper is written on page 66, including 14 pictures, table 1, 34 sources of literature, of which: 26 in Latvian, 2 in English, 6 in Russian. The work consists of introduction, two parts, conclusions and 12. annexes. Today's topical issue is the creation of a creative, open-minded, active personality in the pre-school age, preserving the individuality of each child. Visual art is one of the most important activities in pre-school age as it promotes the child's creative abilities and stimulates imagination. One of the main tasks of the pre-school is to provide every child with an opportunity to gain creative experience. In the first part of the qualification work - the theoretic part is studied. The theoretic sources on the visual art in the common creative system, and its role in the development and promotion of the child's creative activity is very important. In the second part - the empirical part includes a description of the scene, summarizes and analyzes the factors contributing to creative activity in the visual arts classes. The study was researched in the Marupe Elementary School 2016/2017, in group with 5-6 old children. The results of the data collected and analyzed during the study year are summarized and analyzed. Keywords: creativity, creative activity, pre-school children, visual arts.