Marijas Montesori materiālu izmantošana 4 - 5 gadus vecu bērnu rakstītprasmes veicināšanā
Автор
Brice, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kāposta, Iveta
Дата
2017Metadata
Показать полную информациюАннотации
Kvalifikācijas darba temats: M. Montesori materiālu izmantošana 4 – 5 gadu vecu bērnu rakstītprasmes veicināšanā. Pētījuma mērķis: pamatot M. Montesori materiālu izmantošanas iespējas 4-5 gadu vecu bērnu rakstītprasmes veicināšanā. Pētījuma priekšmets: 4 - 5 gadu vecu bērnu rakstītprasmes attīstība Pētījuma jautājums: vai M. Montesori materiālu izmantošana 4-5 gadu veciem bērniem veicina rakstītprasmi? Lai sasniegtu pētījuma mērķi un atbildēt uz pētījuma jautājumu, teorētiskās daļas darba gaitā tika izvirzīti vairāki uzdevumi: •Raksturota rakstītprasmes būtība un rādītāji. •Raksturota rakstītprasmes attīstība vidējā pirmsskolas vecuma bērniem. •Raksturoti M. Montesori materiāli bērnu rakstītprasmes veicināšanai. •Analizēta pedagogu pieredze M. Montesori materiālu izmantošanā 4-5 gadu vecu bērnu rakstītprasmes veicināšanā. Lai sasniegtu pētījuma mērķi un atbildēt uz pētījuma jautājumu, pētījuma gaitā tika izvirzītas pētīšanas metodes: Darba teorētiskajā daļā tiek analizēti tādi jautājumi, kā rakstītprasmes būtība un rādītāji, sniegts pārskats par rakstītprasmes attīstību 4 - 5 gadus veciem bērniem un plaši apskatīti M. Montesori materiāli rakstītprasmes veicināšanai. Darba pētījuma daļā apskatīts pētījuma metaloģiskais pamats, pētot 4-5 gadu vecu bērnu rakstītprasmes veicināšanu izmantojot M. Montesori materiālus un pētījuma norises raksturojums – bērnu vērošana, pedagoģiskā novērošana, un iegūto rezultātu analizēšana. Pētījumā tika pētīts, kā bērns darbojas ar M. Montesori materiāliem. Darba struktūra: ievads, 2. nodaļas, secinājumi, 20 izmantotās literatūras un informācijas apjoms, 8 pielikumi. Darbā iekļauti: 5 attēli, 1 tabula. Atslēgas vārdi: bērns. individualitāte M. Montesori pedagoģija, pedagogs, pirmsskola, valodas attīstība, vide. Theme of qualification work: The usage of Maria Montessori Materials for 4-5 years old children preparation of handwriting skills. Purpose of the research: to justify material usage possibilities of the M. Montesori for promoting handwriting skills of 4-5 years old children. Subject of the research: development of handwriting skills of the 4-5 years old children. Question of the research: Does the M.Montesori material usage is promoting handwriting skills of the 4-5 years old children? In working process of theoretical part it had been highlighted several tasks to achieve a purpose of the research and to answer a question of the research and these are as follow: • To describe parameters and essence of the handwriting skills. • To describe development of handwriting skills for the oldest aged preschool children. • To describe materials of the M. Montesori for promoting handwriting skills of children. • To analyze experience of pedagogues for using materials of the M. Montesori to promote handwriting skills of 4-5 years old children. In research process it had been highlighted research methods in order to achieve a purpose of the research and to answer a question of the research and these methods are: In theoretical part of qualification work there had been analyzed questions such as: • Parameters and essence of the handwriting skills • To offer review for development of handwriting of the 4-5 years old children • Wide view of M. Montesori materials for promoting handwriting skills In research part of qualification work it had been viewed fundament of study metalogic to research promotion of handwriting skills of 4-5 years old children by utilizing M. Montesori materials, and characterizing of research process – observation of children, pedagogic observation and analyzing of gained results. In research it had been studied how child works with materials of M. Montesori. Structure of the work: preamble, 2 sections, conclusion, 20 of used literature and amount of information, 8 annexes. Included in the work: 5 illustrations, 1 table. Key words: child, individuality, pedagogy of M. Montesori, pedagogue, preschool, development of speech, environment.