• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

KOMUNIKĀCIJAS PRASMJU VEIDOŠANA PIRMSSKOLAS VECUMA BĒRNIEM

Thumbnail
View/Open
299-61808-Maslakova_Svetlana_sm17013.pdf (1.421Mb)
Author
Masļakova, Svetlana
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Romenkova, Valentīna
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darba tēma "Komunikācijas prasmju veidošana pirmsskolas vecuma bērniem". Darba mērķis - teorētiski analizēt problēmas komunikācijas prasmju veidošanā, un eksperimentāli pārbaudīt prasmju veidošanas procesa efektivitāti pirmsskolas vecuma bērniem. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās un empīriskās. Teorētiskajā daļā ir pētīta komunikatīvo prasmju veidošanas problēma. Analizētas komunikatīvu iemaņu attīstības īpatnības un komunikācijas prasmju veidošanās metodes pirmsskolas vecuma bērniem. Otrajā darba daļā veikti pētījumi par komunikācijas prasmēm pirmsskolas vecuma bērniem. Pētījuma norise ir aprakstīta. Metode, analīze un pētījumu rezultātu apstrāde. Atslēgas vārdi: komunikatīvās prasmes, pedagoģiskais process, jūtas un emocijas. Sadarbība Diplomdarba apjoms : 46 lpp. Tabulas 11, 32 literatūras avoti
 
Theme of the qualification paper "Development of Communication Skills for Pre-school Children". The aim of the work is to theoretically analyze problems in the development of communication skills and to experimentally test the effectiveness of the process of creating skills for pre-school children. The work consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part studies the problem of communicative skills development. The peculiarities of development of communicative skills and methods of communication skills development for preschool children are analyzed. The second part of the paper deals with communication skills for pre-school children. The research process is deTheme of the qualification paper "Development of Communication Skills for Pre-school Children". The aim of the work is to theoretically analyze problems in the development of communication skills and to experimentally test the effectiveness of the process of creating skills for pre-school children. The work consists of two parts: theoretical and empirical. The theoretical part studies the problem of communicative skills development. The peculiarities of development of communicative skills and methods of communication skills development for preschool children are analyzed. The second part of the paper deals with communication skills for pre-school children. The research process is described. Method, analysis and processing of research results. Keywords: Communicative skills, pedagogical process, feelings and emotions. Collaboration Diploma paper: 40 p Tables 11, Attachments 46 32 literary sources.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37805
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11309]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV