Show simple item record

dc.contributor.advisorKalve, Aija
dc.contributor.authorAdamoviča, Agnija
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:15Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:15Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61814
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37806
dc.description.abstractKvalifikācijas darba autors: Agnija Adamoviča. Kvalifikācijas darba vadītāja: Aija Kalve. Agnijas Adamovičas kvalifikācijas darba tēma ir “Piecgadīgu bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā”. Kvalifikācijas darba mērķis ir teorētiski un praktiski izzināt piecgadīgu bērnu radošuma sekmēšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā. Lai mērķis tiku sasniegts, bērni tika novēroti literāro darbu lasīšanas laikā, tika pārrunāti literārie darbi, spēlētas lomu spēles un rosināts bērniem radīt jaunus, oriģināluus sižetus, varoņus gan stāstījumā, gan vizualizācijā Kvalifikācijas darbā autore iepazīstas un analizē pedagoģijas un psiholoģijas literatūru par radošuma attīstību. Tika pielietota anketēšana, pārrunas, novērošanas metode, kā arī tika veikts pedagoģiskais izmēģinājums. Apstiprinājies, ka piecgadīgu bērnu radošums literāro darbu iepazīšanas procesā tiks sekmēts, ja: • Tiks piedāvāti literārie darbi, kas ir aktuāli un atbilst vecumposmam. • Tiks izmantotas metodes un paņēmieni, kas veicina radošumu. • Tiks radīta emocionāli pozitīva gaisotne literārā darba uztveres procesā. Pētījums tika veikts Rīgas “X” pirmsskolas izglītības iestādē. Pētījuma bāzi veido 16 5 gadus veci bērni. Darba struktūra veido divas nodaļas, secinājumi, literatūras avoti un pielikumi. Teksts izklāstīts 41 lapaspusēs. Atslēgvārdi: pirmsskola, radošums, literārie darbi.
dc.description.abstractThe author of the paper: Agnija Adamoviča The supervisor of the paper: lecturer, Mg. paed. Aija Kalve The theme of the paper by Agnija Adamoviča is “Promoting Creativity of Five-Year-Old Children in the Process of Learning Literary Works.” The aim of the paper is to find out theoretically and practically opportunities of promoting creativity of five-year-old children in the process of getting acquainted with literary works. In order to reach the aim children were observed while reading literary works, literary works were discussed, role-plays were played and children were motivated to create new, original plots, characters both in narration and visualization. In the paper the author acquaints herself with and analyses pedagogical and psychological literature about development of creativity. Questionnaire, discussion, observation methods were used, and pedagogical probation was carried out. It proved true that creativity of five-year-old children in the process of getting acquainted with literary works would be promoted if: • Such literary works would be offered that are topical for and correspond to the respective age; • Methods and means would be used that promote creativity; • Emotionally positive environment would be created in the process of perception of literary works. The study was accomplished at Riga nursery school “X”. 16 five-year-old children took place in the study. The paper consists of two chapters, conclusions, the list of literature and other sources and annexes. The study is expounded on 41 pages. Key words: nursery school, creativity, literary works.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectpirmsskola
dc.subjectradošums
dc.subjectliterārie darbi
dc.subjectiztēle
dc.titlePiecgadīgu bērnu radošuma sekmēšana literāro darbu iepazīšanas procesā
dc.title.alternativePromoting Creativity of Five Year Old Children in the Process of Learning Literary Works
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record