• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Izglītības zinātņu un psiholoģijas fakultāte / Faculty of Education Sciences and Psychology
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

2 - 3 gadu vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā

Thumbnail
View/Open
299-61816-Jefremova_Natalija_nj17003.pdf (1.751Mb)
Author
Jefremova, Natālija
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Kalēja-Gasparoviča, Daiga
Date
2017
Metadata
Show full item record
Abstract
Kvalifikācijas darbs: ” 2 – 3 gadu vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā”. Darba autore: Natālija Jefremova. Zinātniskā vadītāja: doc., Dr. paed. Daiga Kalēja-Gasparoviča. Kvalifikācijas darba apjoms: 49 lpp., 7 tabulas, 12 attēli, 2 pielikumi, izmantoti 40 literatūras avoti. Darbā analizēta 2 – 3 gadus vecu bērnu sīkās motorikas sekmēšana veidošanas nodarbībās pirmsskolā. Pēc nodarbību rezultātu izpētes izdarīti secinājumi, bērnu sīkās motorikas veiksmīgākai attīstībai. Darba mērķis: teorētiski noskaidrot un praktiski pārbaudīt, kā veidošanas nodarbības pirmsskolā sekmējama 2-3 gadu bērnu sīkā motorika. Pētījuma jautājums: kā veidošanas nodarbības pirmsskolā sekmējama 2-3 gadu bērnu sīkā motorika. Pētījuma uzdevumi: 1. Teorētiski analizēt literatūru par bērna sīko motoriku un sekmēšanu pirmsskolā. 2. Teorētiski analizēt literatūru par veidošanu pirmsskolā. 3. Praktiski pārbaudīt teorētiskās atziņas empīriskā pētījuma un analizēt iegūtos rezultātus. Pētījuma metodes: teorētiskās metodes: literatūras analīze; empīriskās metodes: pedagoģiskais novērojums, bērnu darba analīze, iegūto datu interpretācija. Galvenā kvalifikācijas darba nozīme ir: apkopotas teorētiskas atziņas par bērnu sīkās motorikas attīstību un veidošanas nozīmi bērnu attīstībā, veikts pētījums par bērnu sīkās motorikas attīstības iespējām veidošanas nodarbībās pirmsskolas izglītības iestādē. Darbu varētu izmantot pedagogi savā praktiskajā darbība.
 
The topic of the following research is Assistance in Developing Fine Motor Skills Among 2-3-Years-Old Children by Doing Clay Modelling Activities in Preschool. The research was conducted by Natalia Yefremova. The advisor is doc., Dr. paed. Daiga Kaleya-Gasparovicha. The research consists of 49 pages, 7 tables, 12 pictures, 2 appendixes and it has references from 40 scientific sources. Assistance in developing fine motor skills among 2-3-years-old children by doing clay modelling activities in preschool is the subject of the research and according to the results there are several findings described; moreover some methodical suggestions that could help children to develop fine motor skills have been made. The aim of the research is to find out based on theoretical material how clay modelling contributes to development of fine motor skills in 2-3-years-old children and then put it to practice. The initial question of the research was how clay modelling develops fine motion skills among the children of this age group. To answer the question several tasks have been completed which are: 1. to find out more about fine motor skills and their development in preschool; 2. to analyse research papers on clay modelling in preschool; 3. to practically check the theoretic findings and make an empirical conclusion. Theoretical and empirical methods were used to complete these tasks. The main purpose of the paper was to collect the theoretical data about fine motion skills in children development and conduct a practical research with clay modelling in preschool. The finding made in this research could be used by preschool teachers as theoretical and practical background. Key words: children,fine motor skills, fine motor skills development, clay modelling in preschool.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37808
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (PPMF) / Bachelor's and Master's theses [11858]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV