Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna emocionālās atsaucības veicināšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā pirmsskolā
Author
Rjazanceva, Jeļena
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Uršuļska, Vladislava
Date
2017Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma: Jaunākā pirmsskolas vecuma bērna emocionālās atsaucības veicināšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā pirmskolā. Pētījuma mērķis: Pētīt jaunākā pirmsskolas vecuma bērna emocionālās atsaucības veicināšanas iespējas literāro darbu iepazīšanas procesā pirmsskolā. Darbs sastāv no divām daļām – teorētiskās un empīriskās daļas. Teorētiskā daļa – ir sniegts emociju vispārīgs raksturojums, izzināti paņēmieni emocionālās atsaucības veicināšanai pirmsskolā, sniegts jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu attīstības raksturojums, analizēta literāro darbu ietekme uz emocionālās atsaucības veidošanos. Empīriskā daļa – veikta novērošana jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu grupā literārā darba iepazīšanas procesa laikā, analizēti un apkopoti iegūtie dati. Pētījuma gaitā apstiprinājās izvirzītā hipotēze, ka literāro darbu iepazīšanas procesā jaunākā pirmsskolas vecuma bērnu emocionālā atsaucība tiek veicināta, ja tiek izvēlēti vecumposmam, bērnu vajadzībām, izpratnei un interesēm atbilstoši literārie darbi, ir apstiprinājusies, jo emocionālo atsaucību veicina atbilstoši izvēlēti literārie darbi, kā arī pozitīva, nepiespiesta gaisotne literārā darba iepazīšanas laikā. Darba apjoms: 48 lpp., darbam pievienoti 12 attēli, 4 tabulas, 1 pielikums. Izmantoti 46 literatūras avoti. Atslēgas vārdi: jaunākais pirmsskolas vecums, emocijas, emocionālā atsaucība, literārie darbi. Theme of work: The possibility of promoting the emotional response of the youngest preschool child to the literary work at the preschool stage. Purpose of the research: To study the possibilities of promoting the emotional response of the youngest preschool child to the study process of the literary work in the preschool. The work consists of two parts - the theoretical and empirical. The theoretical part is a general description of emotions, identified and selected techniques for promoting emotional responsiveness in the preschool. It contains a description of the youngest preschoolers’ development process, and the influence of literary works on the formation of emotional responsiveness. Empirical part - observation and pilot work in the group of the youngest preschoolers during the process of getting acquainted with the literary work, analyzed and summarized data obtained. The research confirmed the work hypothesis: the emotional responsiveness of the youngest preschool children is promoted in the process of getting acquainted with literature, when choosing the literary works appropriate to the children's age, needs, understanding and interests. Preschooler’s emotional responses are promoted as well as by positive, an uncompressed atmosphere while reading a literary work. Content of work: 48 pages, 12 pictures, 4 tables added, 46 literary sources used, 1 addendum. Keywords: the youngest preschool age, emotions, emotional responsiveness, literary works.