Show simple item record

dc.contributor.advisorRomenkova, Valentīna
dc.contributor.authorUrtāne, Baiba
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
dc.date.accessioned2018-01-07T02:02:18Z
dc.date.available2018-01-07T02:02:18Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.other61824
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/37813
dc.description.abstractDarba autors: Baiba Urtāne Darba vadītājs: asoc. prof. Valentīna Romenkova Darba tēma: Pašapziņas attīstības veicināšana pirmsskolas bērniem darba audzināšanas gaitā. Darba saturs: 50 lpp., 28 literatūras avoti, 10 tabulas, 15 attēli, 4 pielikumi. Pētījuma mērķis: teorētiski pierādīt un pētīt darba iemaņu ietekmi uz pašapziņas attīstību. Darba uzdevumi: 1.Pētīt un analizēt pedagoģisko un psiholoģisko literatūru par pašapziņas attīstības veicināšanu darba audzināšanas gaitā; 2.Noskaidrot darba audzināšanas saturu pa vecumposmiem; 3.Sekmēt skolotāja sadarbību ar bērnu vecākiem; 4.Atrast pieeju pašapziņas veicināšanai un sakarības ar darba pienākumiem darba audzināšanā. Hipotēze – ja bērnam būs kādi izveidoti pienākumi, iemaņas, pašvērtējums pieaugs. Pētījuma objekts – pedagoģiskais process pirmskolā. Par Pētījuma bāzi tika izmantoti pirmsskolas izglītības iestādēs “X”, vecākā vecuma grupa – 15 bērni. Darbs sastāv no divām daļām - teorētiskās daļas un pētījuma. Izvēlētās tēmas teorētiskais pamatojums tika rasts tādu pedagogu un psihologu, kā D. Dzinteres, A. Šponas, K. Dēķēna, A. Golubevas, I.Puškareva, A.J.Deķēna, V.Romenkovas atziņās. Analizēti tādi jautājumi kā: bērna darba prasmju veicināšana un audzināšana pirmsskolas iestādē, ģimenes audzināšanas ietekme uz bērna pašapziņu, kā arī rotaļas un folkloras žanru izmantošana kā sekmētājs. Pētījuma praktiskajā daļā tika pētīta bērnu, skolotāju un vecāku sadarbība pirmsskolas izglītības iestādē darba audzināšanas procesā. Atslēgas vārdi: pašapziņa, darba audzināšana, rotaļas un folkloras žanru izmantošana, bērns, pirmsskola.
dc.description.abstractThe author of the work: Baiba Urtāne The supervisor of the work: asoc. Prof. Valentīna Romenkova The theme of the work: Pre-school children self-assurance development in the process of educational work The content of the work: 50 pages, 28 literature sources, 10 charts, 15 pictures, 4 attachments. The goal of the research: to prove theoretically and to research the working skills’ impact on self-assurance. Mains tasks: 1.To research and analyze the pedagogical and psychological literature about self-assurance development in the process of educational work; 2.To determine the content of an educational work according to the stages of age; 3.To develop the coordination with children parents; 4.To find out the approach for self-assurance development and its correlations with the duties of work. Hypothesis – if a child has duties and skills, his/her self-assurance grows up. The object of the research – the pedagogical process in pre-school. As the basis of the research were 15 children of the eldest age of the pre – school educational institution “X”. The work consists of two parts – theoretical part and the research. The theoretical basis of the subject was found in the works of pedagogues and psycologists – D.Dzintere, A.Špona, K.Dēķēna, A. Golubeva, I.Puškareva, A.J. Deķēna, V.Romenkova. Analyzed subjects were: the development of a child’s working skills and its implementation in pre-school educational institution, the impact of the family to a child’s self-assurance, as well as the use of the plays and the genre of folklore in the educational process. The cooperation of children, pedagogues and parents were analyzed in the empirical part of the work. Key words: self – assurance, working skills’ teaching, the use of plays and folklore genres, a child, pre – school.
dc.language.isolav
dc.publisherLatvijas Universitāte
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.subjectPirmsskolas pedagoģija
dc.subjectPašapziņa
dc.subjectDarba audzināšana
dc.subjectRotaļas un folkloras žanru izmantošana
dc.subjectBērns
dc.subjectPirmsskola
dc.titlePašapziņas attīstības veicināšana pirmskolas vecuma bērniem darba audzināšanas gaitā
dc.title.alternativePromoting the development of self–awareness of preshool children in the process of education work
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesis


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record